Sara-en-Ken-naar-Houston.reismee.nl

Tweestrijd

Hi everybody!

Eindelijk , na twee weken, nog eens een berichtje op onze blog.

Het einde komt dichterbij dus het zal één van onze laatste posts zijn.

Wat hebben wij de laatste weken allemaal gedaan...

Vrijdag 3 februari zijn we iets gaan drinken met Luke&Nikki, Alyssa, Hannah, Paul en Eric. We zijn o.a. naar een Canadese bar geweest en hebben daar enkele ‘pitchers' besteld. Dat zijn grote kannen met bier Dat hebben we allemaal opgekregen, maar zo goed als ons bier in België is het zeker niet! Daarna zijn we nog naar de bar geweest waar we hen hebben leren kennen. Daar hebben we ons weer goed geamuseerd, gedanst... Het was een superavond

Laughing
!

De volgende ochtend was een beetje minder... Ken en ik zijn dan op't gemakske naar de Walmart gegaan. Daarna is Ken begonnen aan zijn ‘Stoofvlees op Vlaamse wijze'. De dag erna kregen we bezoek en we moesten daar al wat voorvoorbereiden. 's Avonds zijn Nikki&Luke, Alyssa, Rebecca en Eric langsgeweest op ons appartement en hebben we samen een film gezien. Dat was echt supergezellig!

De volgende ochtend zijn Ken en ik begonnen aan de voorbereidingen voor het middageten. Ellen en Brad kwamen om 13u bij ons eten. Ik heb die ochtend nog appelflappen klaargemaakt. De juiste soort deeg bij Walmart was ook een uitdaging

Surprised
. Ons etentje was erg geslaagd! Aperitiefhapjes dat we van Paul hier geleerd hebben, garnaalcocktail, stoofvlees met frietjes en appelmoes en tot slot appel- en kriekenflappen. Na enkele uren tafelen waren we voldaan en hebben we met z'n vieren even naar de Superbowl gekeken. Dat is dé finale van het football in Amerika. Dan zijn er twee teams van heel Amerika die tegen elkaar spelen. Een hoogdag dat hier uitgebreid gevierd wordt. Mensen komen samen om samen naar ‘the game' te zien en ze drinken en eten naar hartelust. Op de dag van de Superbowl eten de Amerikanen méér dan met Thanksgiving
Surprised
! Wij hebben het rustig gehouden na ons stevig middagmaal. Ellen was de hele dag in haar nopjes want haar team van New Jersey, de Giants, waren sinds jaren nog eens in de finale geraakt en ze hebben uiteindelijk gewonnen ook! Het was een hele ervaring. We hebben het optreden van Madonna gezien en vele reclamefilmpjes die speciaal voor de Superbowl worden gemaakt. Het was een geslaagd maar vermoeiend weekend.

Maandag ben ik naar de buikdansles geweest. Daarna ben ik voor de tweede week op rij naar de Galleria geweest. Deze keer heb ik ook een bezoekje gebracht aan de kapper. Het kappersbezoek was een hele belevenis maar wel eens leuk om mee te maken. Ik moest van hier naar daar en ben door verschillende mensen geholpen. De kapperszaak was ook tien keer zo groot als mijn de kappers die ik in Mechelen bezoek. Ook zeer opmerkelijk hoe snel mijn haar geknipt was. Voor de geïnteresseerden:geslaagde coupe, niet veel af maar wel weer wat meer model

Wink
.

Vorig weekend zijn Ken en ik vrijdagavond iets gaan drinken met zijn collega's. Er was een Belgische en ook een Canadese collega op bezoek. Eerst zijn we naar de Flying Saucer geweest en daarna naar La Carafe. Op deze twee plaatsen waren wij al geweest en het is nog steeds geweldig. Het was een grappige en leuke avond.

De volgende dag zijn Ken en ik gaan wandelen aan de Bayou, een leuke plaats Downtown. 's Avonds zijn we naar een Comedyshow gaan kijken. Het was een hilarische stand up comedian. Hij had ook een voorprogramma maar die was een pak minder grappig. Alweer een geslaagde avond.

Zondag zijn we naar Walmart geweest, wat geskyped en voor de rest hebben we niets speciaal gedaan denk ik.

Maandag had ik mijn voorlaatste buikdansles. Wat ga ik die leerkracht en die wekelijkse danslessen missen!

Voor de rest gaan wij nog genieten van onze laatste week hier. Maandag begint Ken aan zijn laatste werkweek hier in Amerika. Volgend weekend komen onze vrienden van België en woensdag 29 februari vertrekken we op rondreis! We kijken er al heel erg naar uit.

We kijken er ook naar uit om terug naar huis te komen hoor. Maar we gaan het hier wel heel erg missen. Het is een beetje een tweestrijd. Zoals de tandarts hier zei :'It messes with your mind'. Het maakt je inderdaad soms gek. Je weet niet meer wat je wil of wat je moet denken of voelen. We hebben hier een leven opgebouwd en zijn beginnen houden van Houston. Raar maar waar, je raakt er aan gewend om iedereen te missen.Al een geluk hebben we niet veel tijd om alles te missen en teveel te denkenwant webeginnen de maandag na onze aankomst allebei terug te werken. En wie weet staat er ons nog wel een avontuur te wachten... door met die Canadese collega te spreken heb ik plots zin gekregen in een bezoek aan Canada ... Haha!!

Laughing
(geen paniek!)

Nu eerst nog genieten....

Bye,

Sara

Reacties

Reacties

Iezepies

Waar ga je werken na jullie terugkomst Sara? Terug op die school? xx

ludwina ongena

ik vind jullie berichtjes altijd fantastisch ik kijk er geweldig naar uit en zal ze dus binnenhort ook moeten missen.ik wens jullie nu verder drie weken een fantastisch verlof en nog veel groetjes

Sara

Dankjewel! We gaan zeker nog genieten van onze drie weken hier. Het gaat een onvergetelijke reis worden en we kijken er ontzettend hard naar uit :-)
Tot snel!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!