Sara-en-Ken-naar-Houston.reismee.nl

The best is yet to come... (het beste moet nog komen...)

Gepakt en gezakt. Onze eerste lading bagage staat al klaar. Twee grote stukken en één stuk handbagage zullen morgen weggebracht worden en worden overhandigd aan de persoon waarbij we alles 3 weken mogen stockeren. Het was proppen en keuzes maken, niet gemakkelijk. Eens mens krijgt wat bij elkaar op 6 maanden tijd.

En over enkele dagen beginnen we aan onze tweede valies, maar dat is leuker

Laughing

Even over vorig weekend...

Vrijdagavond zijn we na het werk gaan eten in ‘Brick House' met enkele collega's van Ken. Een typisch en zeer gezellig restaurant waar het eten alweer verrukkelijk was! Ken zei dat hij de béste ‘ribbekes' gegeten heeft uit zijn hele leven! Het aperitiefhapje kon ook wel tellen. Dat was een schotel met zelfgemaakte chips, blauwe kaas en nog een dipsaus. Dat was echt om vingers en duimen van af te likken.

(Even terzijde: blauwe kaas gebruiken ze in vele gerechten)

Hierna zijn we, richting de Heights, naar Kyle zijn appartement gereden. Vandaar zijn we te voet naar een bar ‘Christian's Tailgate' gegaan. We hebben daar een erg leuke maar een beetje een bizarre avond gehad. In Brick House hadden we Tristan leren kennen en die was de hele avond bij ons gebleven. In het begin een hele grappige, vriendelijke en leuke kerel maar na een tijdje begon hij raar te doen. Hij had al wat teveel gedronken en kreeg van de bareigenaar geen alcohol meer. Uiteindelijk heeft Kyle hem na een tijdje naar huis gebracht.

Buiten dit voorval (lees: geval) hebben we ook leuke en interessante mensen leren kennen. Zo grappig dat Amerikanen ‘jaloers' zijn op ons Europeanen

Surprised

Zaterdag zijn Ken en ik gaan wandelen aan Hermann Park, hebben wat films gezien...

Zondag zijn we 's namiddags onze boodschappen gaan doen en 's avonds was het potluck. Deze keer ging de potluck door bij Nikki en Luke. Er waren weer twee nieuwe gezichten. Het was een rustige maar leuke en gezellige avond.

Maandag was het President's day dus had Ken een dagje vrijaf. Jippie! 's Morgens ben ik gaan buikdansen. Het was jammer genoeg mijn laatste les. Ik ga de lessen en de leerkracht erg missen. Ik had gebakjes voor haar gemaakt en ze was er heel erg blij mee. Ik heb wel 10 knuffels van haar gekregen en een portie goede raad.

Hierna zijn we naar de Galleria gereden. We hebben daar wat rondgewandeld, beetje geshopt, iets gegeten...

Daarna zijn we eindelijk naar een Farmer's Market geweest. Dit is een typische markt waar groenten en fruit en andere lekkernijen worden verkocht. Je hebt er verschillende in Houston maar niet alleen hier ook over de hele staat Texas en daarbuiten zijn er Farmer's Markets.

De onze was ook een beetje ‘louche'. Volgens Luke werken er veel illegale Mexicanen en zo leek het ook. We hadden nogal bekijks

Laughing

Morgen ga ik een grote kuis houden. Het is nodig! Alle keukenkasten eens uitwassen en de rest van ons appartement eens een grondige schoonmaakbeurt geven en ontvetten. Sopjes hier, sopjes daar...

Zaterdag komt ons bezoek aan. Vreemd dat het ineens zover is. Alles isvoorbijgevlogen! We kijken er alle zes erg uit naar onze reis.

Zondag gaat de potluck voor de eerste keer bij ons door. We weten nog niet hoeveel volk er gaat langskomen, dat zullen we op de moment zelf zien.

Ondertussen gaan we ons bezoek vanalle leuke plekjes in Houston laten zien. Ben benieuwd wat ze er van gaan vinden. Ze gaan het de max vinden denk ik.

Voor onze laatste avond (dinsdag) gaan we naar de rodeo. Dit is een groot evenement in Houston dat zich enkele weken afspeelt. De bekende scènes van een cowboy in een arena op een wilde stier, countrymuziek... Ik zie het al helemaal zitten

!

Woensdag vertrekken we heel vroeg in de ochtend richting San Francisco waar we twee nachten zullen verblijven.

De rest van onze trip loopt langs de westkust richting Los Angeles en dan naar San Diego. Dan gaan we terug noordelijk naar Death Valley en Las Vegas. Daarna bezoeken we enkele nationale parken en tot slot gaan we naar de Grand Canyon. Vandaar rijden we naar Phoenix waar we zullen terugvliegen naar Houston. Maar zover zijn we nog lang niet

Wink

Zo, dat was voorlopig onze laatste post op onze blog.

Het kan zijn dat we tijdens onze reis nog iets schrijven op onze blog, maar ik beloof niets. Want als we teveel bezig zijn met genieten...

Bedankt voor het lezen, jullie leuke berichtjes, lieve aanmoedigingen, steun...

Zonder jullie zou ik dit niet kunnen

Wink

Liefs,

Sara

Ilse

Dan passeren jullie binnenkort bijna langs onze deur! Je mag gerust eens binnenspringen hé :-)
San Francisco is leuk; vooral een bezoek aan Alcatraz is de moeite (wel op voorhand reserveren). We zetten morgen een verslag op onze blog. LA en San Diego hebben we ook al bezocht en zijn beide geweldige steden (zie http://ilseplusdavy.blogspot.com/).
De rest van jullie programma staat bij ons ook nog op het verlanglijstje :-)
Veel plezier!

Natalie De Cock

Geniet er nog van Sara! Vooral de westkust is PRACHTIG :-)

Iezepies

Geniet van de trip! Schrijf maar niets meer op de blog, dan hebben jullie nadien nog voldoende verhalen om te vertellen en om vele namiddagjes en avondjes mee te vullen met een goed glas wijn. Enfin ja, dat glas zal voor na eind mei zijn :-)
Tot snel! xxx

Sara

Ilse: Hey Ilse! Wij volgen jullie blog ook en hebben er al ideetjes uitgehaald :-). Alcatraz hebben we reeds gereserveerd en staat donderdag op het programma. Als jullie tips nodig hebben over de rest van onze trip... altijd welkom :-)
Natalie: Jij hebt dat enkele jaren geleden ook gedaan, niet? Als je tips hebt... :-) We hebben inderdaad al enorm veel positieve reacties gehoord over de Westkust
Iezepies: We gaan er zeker van genieten ;-). Ik kijk al uit naar die namiddagjes en avondjes :-). Rust jij ondertussen maar goed uit zodat die baby al flinj gegroeid is wanneer ik terugkom :-D! Jippieee

Iezepies

Die blijft nu al maar groeien precies, het lijkt alsof mijn buik dikker wordt met de dag. Little baby heeft toch ook wel minder plaats denk ik, want stampen kan het als de beste. Ofwel is het van opwinding om u te kunnen zien of nu vooral horen :D