Sara-en-Ken-naar-Houston.reismee.nl

Het einde komt dichterbij...

Joehoee!

Het is alweer veel te lang geleden dat we nog iets op onze blog hebben gepost. Maar bij deze krijgen jullie een uitgebreid verslag van de voorbije weken... Here we go!

Het weekend nadat mijn ouders zijn vertrokken had ik zaterdag bakles en zondagavond zijn we om Ken zijn verjaardag te vieren gaan eten in ‘Papasito's Seafood'. Wat was het weer lekker

Laughing
!

Maandagochtend had ik om 9u mijn eerste buikdansles. Ken had me afgezet en reed dan verder naar zijn werk. Ik was veel te vroeg dus heb ik ondertussen in een ontbijthuisje geskyped met ons mama, mails gelezen... en dan was het al snel tijd om naar de les te gaan. De leerkracht, de les, de muziek... Het is helemaal mijn ding! Elke week kijk ik ernaar uit om naar de les te gaan. De rest van de dag ging ik in de buurt wat winkelen. Of dat was toch het plan... Het was al enkele uren aan het onweren en toen ik van de ene kant van het plein naar de andere kant wou lopen, bleek dat niet te gaan. De straat stond helemaal onder water, ik zag zelfs de banden van de auto's niet meer. Ik was al kletsnat en wou gewoon ergens binnenzitten. Ik heb dan maar gewacht tot de brandweer alles had opgelost. Mensen waren in paniek en spraken zelfs over tornado's. Al een geluk zat droog en in een Starbucks ‘opgesloten' zitten is niet zo erg hoor

Wink
.

Dinsdagochtend ben ik eindelijk nog eens naar de pilatesles geweest. 's Middags hebben Ken en ik samen geluncht in de buurt van de vlieghaven en daarna heeft Ken het vliegtuig genomen naar Chicago. Ik ben boodschappen gaan doen en 's avonds was het potluck bij Nikki en Luke. De potluck was echt heel leuk. Er waren verschillende nieuwe gezichten, lekker eten, leuke sfeer... Tijd om iets klaar te maken had ik niet dus heb ik een flesje wijn meegenomen. Ik vond het heel jammer dat Ken vandaag moest vertrekken want het was zijn verjaardag!

Woensdagavond kreeg ik een berichtje van Ken dat hij een dag vroeger zou terugkomen van zijn werktripje. Diezelfde avond ben ik manlief terug gaan afhalen van de luchthaven. Wat was ik blij!

Vrijdagavond zijn we samen met Kyle, een collega van Ken, gaan schieten in een Gun Range. Wat een ervaring!! Voor de kenners: we hebben geschoten met een .45 semi automatisch pistool. Na elk schot dat ik afvuurde verschoot ik dus mijn ‘stoerheid' moet ik nog leren

Cool
. Daarna zijn we samen met Kyle gaan eten bij Chili's.

Zaterdag heb ik een beetje gepoetst, zijn we gaan wandelen in Memorial Park (man hoeveel joggers, lopers, wandelaars...) en 's avonds kregen we bezoek. Kristiaan, een Erasmus kameraad van Ken is op rondreis door Amerika en passeerde langs ons. We vertrokken met z'n drieën naar een typisch ‘Mac'n cheese' restaurant. We hadden daar afgesproken met Rebecca en een hoop vrienden van haar oa. ‘couchsurfers'. In het restaurant zelf was jammer genoeg geen plaats meer dus besloten we ons eten daar te bestellen en naar het appartement van Rebecca te verhuizen. Het was een gezellige bende! Na het eten hebben we nog wat spelletjes gespeeld. De gezelschapsspelletjesavond was een origineel idee maar we zijn vrij snel naar huis gegaan want we waren alle drie moe.

De volgende ochtend hadden we afgesproken met Alyssa, Eric en Hannah om te supporteren voor de marathon die doorging in Downtown. De oldies band waardoor we elkaar hebben leren kennen trad daar op. Na het shaken en supporteren zijn we gaan brunchen. We hebben nog een gezellige wandeling gemaakt en namen afscheid. 's Namiddags zijn we met Kristiaan nog even naar de Galleria geweest, hebben daar een ijsje gegeten en zijn dan iets gaan drinken in Main St. Na onze tochwel actieve zondag zijn we wat gaan rusten op ons appartement. 's Avonds hebben we met z'n drietjes bij een Mexicaan hier in de buurt lekkere Tex Mex gegeten.

Maandagochtend namen we afscheid van Kristiaan. Ken ging naar zijn werk en ik naar de buikdansles, jippie!

Dinsdagavond was het de laatste potluck op dinsdag. Deze keer ging het door bij Paul. Het thema was ‘de eerste letter van je achternaam'. Wij hadden zelfgemaakte VegetarischePizza gemaakt en verschillende koekjes. De potluck was een gezellig onderonsje, er was 1 nieuw gezicht bij en we hebben weer nieuwe gerechtjes geproefd (de ene al wat lekkerder dan de andere

Laughing
).

De rest van de week hebben we, buiten de dagdagelijkse dingen, niet veel meer gedaan denk ik.

Tijdens het weekend zijn we gaan eten bij Cheddar's, gaan wandelen in Hermann Park, terrasje gedaan in Hermann Park, genoten van het zonnetje... Zondagavond was het potluck bij Rebecca. Het thema was ‘Aziatisch eten' omdat het Chinees Nieuwjaar was de dag erna. Er was superveel volk op Rebecca haar appartement. Er was veel te veel eten (wel allemaal superlekker!), vele nieuwe gezichten... Weer een leuke ervaring!

Dit weekend zijn we (zaterdag) gaan wandelen in Memorial Park en gisterenavond zijn we naar een Rocketsgame geweest. The Rockets is de basketbalploeg van Houston. Zij speelden tegen ‘The Knicks' de ploeg uit New York. De Rockets hebben gewonnen!! Er was heel veel animatie voor de wedstrijd, tijdens de pauzes en zelfs tijdens de wedstrijd. Muziek, lichteffecten, cheerleaders... 'Precies ne cinema' zei Ken. Vandaag (zondag) hebben we geskyped oa. met ons bezoek dat binnen een paar weken komt, onze boodschappen gedaan en straks is het potluck bij Carlos. Het thema van deze week is fruit. Ik ga een gerecht maken met bananen dat ons mama thuis lekker kan klaarmaken. Mmm één van mijn lievelingsgerechten

Laughing
!

We zijn tot het besef gekomen dat we nog maar 3 weekends met z'n tweetjes hebben en dat daarna ons bezoek er al is! Het is nu niet lang meer voordat we terug naar België komen.

Omdat we geregeld de vraag krijgen hoe warm het nu eigenlijk is, even voor jullie allemaal... Het is hier gemiddeld 18-20°C, zonnig weer, blauwe hemel, topjes en kleedjes weer... maar af en toe hebben wij hier ook een frissere dag hoor

Wink
.

Hieronder nog eens de link naar onze fotopagina:

https://picasaweb.google.com/111641160034048273336/HoustonJanuari2012#

Groetjes Sara!

Reacties

Reacties

Iezepies

En bij ons is de winter opeens echt begonnen verdikkie! Ze geven de hele week vriesweer...ik was me al aan het voorbereiden op de lente. Niet dus :-)
Die potlucks blijven gewoon supergezellig klinken en alles wat jullie doen gewoon in het algemeen.
Blijven genieten mannekes! x

ongena.ludwina

sara en ken
ik vind het superleuk om je reis- en verblijfsverslag elke
keer te lezen ik hoop nu ook dat ik mijn berichtje erdoor
krijg veel groetjes

Sara

Hallo Ludy,

Je berichtje is er zeker goed doorgekomen. Het is altijd leuk om iets uit België te horen. Zeer veel groetjes terug en tot binnenkort (dan krijg je alle verhalen te horen en moet je ze niet meer lezen :-))
Sara en Ken

Charles

Sara, kan het dat de fotolink niet werkt ?

Sara

Normaal wel, maar heb er iets aan veranderd en nu zou het zéker moeten werken :-)
Laat maar weten moest het niet zo zijn.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!