Sara-en-Ken-naar-Houston.reismee.nl

Belgisch bier & Feestmaal

Hallo iedereen,

Ik moet al even nadenken wat we twee weken geleden allemaal gedaan hebben...

Dinsdagavond hadden we de potluck bij Hannah. Ik had twee verschillende soorten muffins gemaakt: banaan & chocolade en kaneelmuffins. Iedereen was weer dolenthousiast over wat we hadden meegebracht. We kwamen een dik uur te laat aan bij Hannah dus er was niet meer zoveel eten over. Het was een zeer gezellig appartement. Als je binnenkomt kom je direct in een soort van leeskamer. Ze heeft een muur vol met open kastjes en daar staan oa boeken in. Aan die muur hangt een ladder die van links naar rechts kan, zoals in een oude bibliotheek. Dat was echt fantastisch! Echt een appartement uit de IKEA boekjes

Laughing
. Later op de avond zijn we met wat volk (én in t-shirt!!) boven op haar terras gaan zitten. Jammer dat het wat mistig was zodat we geen uitzicht hadden over de stad. Terwijlhebik plannen gemaakt met Nikki en Hannah om op dat terras een gluhwein avond te organiseren. Nikki is sinds de kerstmarkthelemaal fan van gluhwein! Ik had hen ook gevraagd of zij 'eggnog' en een 'gingerbread house' en andere typische Amerikaanse kerstdingen konden klaarmaken. Want ik wil dit heel graag eens uitproberen
Laughing
. We gaan dit misschien eens op een zaterdag of zondag doen in januari wanneer iedereen terug is van dekerstbezoeken.

Donderdagavond was het dan eindelijk zover... de Belgische bierenavond! In het begin van de avond was er helemaal niet zoveel volk maar wat later zat onze living helemaal vol! De bieren gingen er goed door en iedereen vond ze erg lekker. Ken had na enkele uren water op tafel gezet omdat iedereen nog moest rijden. De Amerikanen zeiden dat het bier binnen ging als fruitsap waarna ik hen waarschuwde dat de meeste bieren een hoog percentage hadden

Laughing
. Ik kreeg ook complimenten omdat ik zo'n goede gastvrouw was. Ik had voldoende snacks voorzien want iedereen kwam rechtstreeks van het werk naar ons. En als je bier drinkt doe je dat best niet op een nuchtere maag! Tegen een uur of elf was iedereen terug naar huis. Het was een leuke en zeer geslaagde avond!!

Vrijdagavond zijn we thuisgebleven. Ik kreeg 's avonds een mail dat ik de volgende ochtend naar de bakles mocht gaan waarvoor ik me had ingeschreven. Ik had me op de wachtlijst gezet want alle plaatsen waren al volzet. Ik had geluk en kon lastminute nog wat bakervaring opdoen!

Zaterdagochtend ben ik naar de bakles gereden. De juiste locatie vinden was weer een uitdaging! De mensen van het groepje waar ik in zat waren weer heel vriendelijk en lief. Het concept wasop z'nAmerikaans. Iedereen mocht bier en wijn meebrengen om tijdens de les te drinken. Love it

Laughing
! Ik heb toch maar gepast. Had nog niet ontbeten en van 's ochtends al alcohol drinken... is niet echt mijn ding. We hebbenzeer lekkere dingen klaargemaakt:pompoen crème brûlee, marshmallows in verschillende smaken (hazelnoot, aardbei, pepermunt en appelsien), een kerstbuche enchocolademousse met caramel. We zijn van 11u tot 15 à 16uur bezig geweest. Het was een leuke en leerrijke ervaring. volgende week staat er een andere bakles op het programma, ik ben benieuwd! Daarna ben ik naar een winkel gereden waar ze allerlei spulletjes voor 1 dollar verkopen. Ik heb vanalle leuke prulletjes op de kop kunnen tikken
Laughing
. Wat een cool concept!! 's Avonds werden we uitgenodigd bij Neil en Gail om te komen eten. Zij wonen in de Woodlands, een sjiekere buurt van Houston. De huizen daar zijn nog mooier versierd met lichtjes en kerstversieringen dan in onze buurt. Daar hebben ze kost noch moeite gespaard om hun voorgevels en voortuintjes om te toveren in prachtige kersttaferelen. Bij elk huis dat ik zag slaakte ik een kreet van 'oooh' en 'amai'
Laughing
. Bij Gail en Neil werden we zeer goed ontvangen. Neal en Jenna waren al gearriveerd en zaten samen met Gail en Neil hun dochters in de woonkamer. Het huis was prachtig en typisch Amerikaans versierd. Na een tijdje kregen Neal& Jenna en Ken & ik kerstcadeautjes. Wij hebben twee Texaansekerstornamenten gekregen. Gail wou niet dat we hen en Texas vergaten wanneer we terug in België zouden zijn. Ik was echt ontroerd door hun vriendelijkheid en gastvrijheid. Daarna gingen we aan tafel. Ik was bezig met mijn broodje tenemen voor de soep die ging komen toen ik plots een hand voor mijn gezicht zag. Ik keek op enzag iedereen hand in hand aan tafel zitten. Aahjaa... Eerst bidden.Ik lachte eens onnozel en voelde mij echt een kip
Laughing
. Ken voelde dat moment al aankomen, ik dus niet! Ik kon het ook niet laten om mijn ogen even te openen wanneer iedereen met de ogen dicht en het hoofd naar beneden gericht aan tafel zat. Daarna volgde het lekkere feestmaal. Ik was ontroerd omdat het eten mij aan Kerstmis in België deed denken. Het waren typische gerechten die wij met Kerstmis altijd eten. Ken en ik waren in onze nopjes! De twee dochters van Gail en Neil zijn na het eten naar een 'feestje' gegaan met de AUTO! We vinden het nog altijd raar dat meisjes van 16 en 15 in een auto van de oprit rijden. Die tatergrieten zijn echt nog kinderen als je hen bezig hoort. Na het eten gingen we allemaal in de zetel zitten waar de avond nog gezelliger werd. Ik had eenleuke babbel met Gail over Zuid Afrika (waar zij van afkomstig zijn), de scouts... Na een tijdje kwamen de meisjes terug en werd de Kerst CD van Justin Bieber opgezet, ooh jawel!! Het was heel grappig om die twee bezig te zien/horen. En die rijden al met de auto vroegen wij ons continu af!?!? Tegen een uur of één zijn we dan naar huis vertrokken. Het was een fantastische avond en hebben toch een beetje Kerstmis in familieverband kunnen vieren.

Zondag zijn we naar de Galleria Mall gereden en hebben we daar wat rondgehangen. We hebben een beetje geshopt en eindelijk in het Rainforest (regenwoud)Café iets gegeten. Ik wou er al langer naartoe gaan omdat het er zo leuk uitzag. Wanneer wij daar zaten bootsten ze een storm na en begonnen alle dieren te bewegen en lawaai te maken. Er waren olifanten, gorilla's, apen, tijgers, papegaaien... Echt typisch maar wel amusant

Laughing
.

En het weekend zat er weeral op...

Dat was het voor deze keer!

De foto's van dit verhaal staan op onze picasapagina https://picasaweb.google.com/111641160034048273336/HoustonDecember2011#

Bedankt aan iedereen die een kaartje, mailtje of postpakket heeft opgestuurd! Jullie zijn fantastisch

Laughing
!!

Tot blogs,

Sara

Reacties

Reacties

Marjan

Manneke toch, zo vaak ontroerd seg!
Zo schoon :).

Dat van die meisjes die 15/16 zijn doet mij zo denken aan "My super sweet 16" :)

Héél veel plezier de komende dagen met de oudjes!

xxx

Nele

Haha :) Ik zie u daar al zitten als ze aan tafel bidden! :D En maar komen piepen! :D

Seg, ik zie alleen maar lekkers op die foto's! Als jullie terug zijn gaat ge heeeel veeeel mogen koken voor ons zene! :)

Geniet ervan me de mamie en de papie!

XXX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!