Sara-en-Ken-naar-Houston.reismee.nl

Onze eerste kerstboom is een feit!

Hallo allemaal!!

Hoe gaat ie daar?

Hier gaat alles nog altijd super goed!!Dinsdaghadden we onze eerste potluck bij Rebecca. We waren met een 15 tal mensen denk ik. Iedereen bracht iets lekkers mee en zo hadden we een reuzegroot buffet. Er was ijs, meeneemchinees, dips en nachos, macaroni & cheese, soep, kippenvleugeltjes... Mijn twee gerechtjes waren als eerste op

Laughing
Ik denk dat het kwam omdat het iets nieuws was en natuurlijk heel lekker was. Onze vrienden lieten wel weten dat dit de beste potluck was dat ze ooit hadden gehad. Er waren ook veel nieuwe mensen bij die dit nog nooit eerder hadden meegedaan. Morgen is het al tijd voor onze tweede poltuck. Vorige week was het thema 'Angry Birds' is iets bekend van hier, met vogels die heel boos kijken en morgen is het comfy food, eten dat je gezellig vind en waaraan je leuke herinneringen hebt. Dinsdag heb ik ook nog naar mijn oma gebeld omdat ze jarig was. Ze werd 82, hoera! Aaahja en 's morgens ben ik naar de pilatesles geweest.

Vrijdag zijn Ken en ik laat vertrokken naar de Walmart om onze boodschappen te doen. En jawel, we hebben onze eerste kerstboom gekocht

Laughing
! Tegen 23uur waren we eindelijk thuis en hebben we uitgepakt. Daarna hebben we onze boom nog gezet en versierd. Ooh ik ben er echt heel blij mee! Hij ruikt lekker en heeft slingers en kerstballen (iets wat wij thuis in onze boom nooit hingen en ik altijd al van droomde).De pakjes liggen er al onder, hihi. Ons appartement is voor de rest ook heel mooi versierd maar het mag nog wat meer van mij.

Zaterdag werden we om 11uverwacht door Brad aan de Saint Arnoldsbrouwerij. Brad had een mailtje gestuurd naar Ken enandere collega's. Uiteindelijk zijn enkel wij en nog een ander koppel, Ryan & Adriana, opgedaagd (en achteraf is Paul ook nog afgekomen). Het was een heel leuk concept. Iedereen brengt eten en gezelschapsspelletjes mee en je brengt er een halve dag door. Je betaald 7 dollar per persoon waarvoor je elkseen glas van de brouwerij krijgten 4 jetonsdie je kan inruilen voor pinten. Ik zag het niet zo goed zitten om bier te drinken zo vroeg op de dag dus ik vroeg een frisdrank. Die hadden ze spijtig genoeg niet, maar ze hadden wel Rootbeer. Eikes! Dat is ook een soort frisdrank maar nog viezer dan Dr Pepper. Ik zei dat het naar tantpasta rook. Ryan en Adriana moesten eens lachen maar zeiden toch ook dat ik gelijk had. Niks voor mij. Het is naar't schijnt wel lekker als 'float'. Dat is met ene bol vanilleijs in. De lekkerste float was volgens hen met Dr Pepper en een bol vanilleijs van Blue Bell. Dat moeten we dus eens proberen. We hadden er al van gehoord voordat we naar hier vertrokken, maar hebben het nog nooit gegeten. Rond 13u zijn we de microbrouwerij gaan bezoeken. Rond kwart voor drie zijn we vertrokken. We reden langs de Mc Donalds want Ken had honger en deden thuis een klein dutje (we waren nog moe van de kerstboom te versieren). Tegen half vijf reden we richting de Duitse kerstmarkt. Ik had wat vrienden van de potluck uitgenodigd maar er kwam niet veel volk opdagen, enkel Hannah en Nikki. Er is altijd vanalles te doen hier in Houston dus de mensen moeten kiezen. Het was heel gezellig! We hebben lekkere glühwein gedronken en appelstrüdel gegeten. Nikki was helemaal fan van de glühwein

Laughing
. We zagen vanalle kerstspulletjes die we bij ons in Europa ook zien. Zoals de houten figuurtjes voor in de kerstboom die wij thuis elk jaar gebruiken, koebellen, er was bekende muziek... Er waren ook verschillende kleine winkeltjes en kraampjes. Eentje daarvan was eigenlijk helemaal niet klein en heette 'Grandma's Corner'. Dat was grappig want die winkel had allemaal kerstgerief dat elk jaar bij oma staat: gehaakte versiering met pareltjes, pannenlappen, flashy kersversiering... Het deed me echt aan thuis denken. Na een gezellige avond reden we richting huis. Onderweg zijn Ken en ik gestopt bij de 'Whataburger'. Drive in wordt echt ons ding! Daarna reden we naar de Redbox (filmautomaat) bij de Mc Donalds vlak aan ons appartement. Er stond een brandweerwagen en politieauto's. Er was blijkbaar net een overval gebeurd. Toen we er enkele minuten daarvoor passeerden stond er nog niets en ik wou eigenlijk naar de drive in van die Mc Donalds
Laughing
. Al een geluk hebben we dat NIET gedaan! We zijn naar huis gereden en hebben een filmpje gezien.

Zondag hebben we niet veel gedaan. We zijn op zoek gegaan naar een winkel waar ze het merk 'The North Face' verkopen. Maar we hebben niets gevonden. Onze trip is niet voor niets geweest want we hebben nu de Mall van The Woodlands (chiquere buurt in het noorden) gezien en de mooie kerstverlichting. Onderweg nog een drive in gedaan, uiteraard. En als afsluiter van ons fastfoodweekend zijn we in de wijk achter ons gaan rijden, country muziek op en genieten van de kerstverlichting in de voortuintjes... zalig!

Morgen is het mijn pilatesles en 's avonds de potluck bij Hannah. Donderdagavond gaat eindelijk de Belgische bieravond door die Ken organiseert voor zijn Amerikaansecollega's.

En deze week gaan we serieus mogen fitnessen na ons 'gezond' weekend

Laughing
!

De foto's staan online op onze picasapagina.

Daaaag!

x

Reacties

Reacties

Iezepies

Ooh zo'n potluck hebben we in Alaska ook eens meegedaan en dat is echt supertof.
En eindelijk een kerstboom, hoeraaaa! Het is jullie gelukt!!
Hoe hard gaan jullie trouwens moeten afkicken als jullie terug zijn, de winkels sluiten hier om 18u :D
xxx

Sara

Haha we gaan idd moeten afkicken als we terug zijn :-). Nu moeten we geen rekening houden met openingsuren, zalig!!!
En een potluck is idd fun fun fun!
X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!