Sara-en-Ken-naar-Houston.reismee.nl

Dansweekend

Heeey allemaal!

Vorige week was een doodgewone week met dinsdag pilatesles en donderdagvoormiddag pottenbakles. Het was geen echte les maar eerder een 'feestje'. Iedereen mocht iets meebrengen om te etenof te drinken. Ik had mijn Belgische chocolaatjes bij, Shannon was er dol op! Ik heb de overschot maar met haar meegegeven. Ze was hier heel erg blij mee en de volgende dag zei ze dat ze al op waren

Laughing
. We hebben een Raku fire gehouden buiten.Dat is een 'oventje' waar we ieder 1 potje/vaas... instaken. We hadden de week voordien een speciaal glazuur op onze werkjes gedaan zodat ze in de Raku fire een speciaal effect kregen. Het was leuk om te doen! Daarna kregen we EINDELIJK onze werkjes te zien! Ik heb een zevental stuks gemaakt. Ik heb nu al beslist dat ik ze allemaal mee naar België ga nemen. Ik krijg het niet over mijn hart om er hier één achter te laten
Laughing
. Het was een gezellig feestje en nu kregen we echt de tijd om vragen te stellen en met elkaar te praten. We kregen ook een rondleiding in de galerij waar ze dingen tentoonstellen voor verkoop. Ik had dit al gezien met de opendeurdag enkele weken geleden. Ik heb een vaas gekocht die John, mijn leraar, zelf gemaakt heeft. Ik had deze vaas al gezien met de opendeurdag en vond ze toen al heel erg mooi. Op het einde kregen we nog uitleg om vervolglessen te nemen. Ik ga dit waarschijnlijk doen in januari en/of februari. Het kost wel wat geld en ik kan deze stuks waarschijnlijk niet allemaal kunnenmeenemen naar huis, maar het is echt superleuk om te doen. Als iemand ideetjes heeft wat ik kan maken... 's Avonds zijn Ken en ik naar de tandarts geweest om zijn kroon te passen. Hij loopt nog steeds met zijn tijdelijke rond want de tandarts wou nog wat aanpassingen doen aan zijn definitieve kroon.Het plaatsen van de definitieve kroonzal iets voor deze of volgende week zijn.

Vrijdagavond zijn we met z'n tweetjes naar een bar in Midtown geweest 'Shoepolish Charlie's' was de naam denk ik. Het was een leuke en gezellige bar waar een liveorkestje speelden. Er werd veel gedanst op bekende en onbekende oldies. We keken wat rond, staarden de mensen aan... En plots kwamen de vier jonge mensen van de tafel naast ons vragen om te dansen

Laughing
! Wat een leuk voorstel! Ik keek naar Ken want ik wist niet of hij dit wel zou zien zitten maar hij zei onmiddellijk 'Ja!'. Het was een gezellige avond en hebben ons goed geamuseerd met deze vier: Luke & Nina (allebei 25 jaar en getrouwd), Alyssa (iets ouder dan ons) en Eric (25 jaar). We hadden al direct mailadressen en GSM nummers uitgewisseld om de volgende dagen af te spreken. Zaterdagavond gingen ze eerst iets drinken en daarna waarschijnlijk dansen en elke dinsdag spreken ze met een grote groep mensen af om samen te eten. Iedereen brengt iets mee (speciaal of niet), er zijn verschillende nationaliteiten... Een perfecte mix voor een leuke avond!

Zaterdag hebben we niet veel gedaan. We zijn wat gaan winkelen (o.a. een broek gaan kopen voor Ken voor die avond), gerust, geskyped... 's Avonds werden we verwacht op het Kerstfeestje van Ken zijn werk. Het was een heel gezellige en leuke avond. We hebben lekker gegeten, zaten aan een tafel met superfijn volk, er werd ook weer gedanst en we hebben weer wat mensen leren kennen. We kregen ook een uitnodiging om bij een koppel te gaan eten samen met Neal en Jenna. WOOP WOOP!! Het feest was vrij vroeg afgelopen dus daarna zijn we nog naar Downtown gereden. Ken en ik hadden in La Carafe (daar zijn we al eens geweest, een gezellige wijnbar) afgesproken met onze nieuwe vrienden. We hebben leuk gebabbeld enveel gelachen. Daarna zijn we op zoek gegaan naar een andere bar met wat meer ambiance en mogelijks een dansvloer. Na wat gezoek kwamen we uiteindelijk ergens terecht waar we de enige blanken waren en een beetje uit de toon vielen met onze kledij. Onze rokjes en kleedjes waren niet kort genoeg en onze hakken niet hoog genoeg. Het was heel erg grappig! We zijn er niet lang gebleven, iedereen was een beetje moe.

Zondag hebben Ken en ik na het fitnessen nog eens een poging ondernomen om een Kerstboom te gaan kopen. Het weer was echter niet zo schitterend en toen we in de gardencenter aankwamen bleken de kerstbomen kletsnat te zijn. Niet zo'n goed idee om binnen te sleuren in een appartement vol tapis-plein. Een volgende keer dan maar! We hebben onze wekelijkse boodschappen gedaan, gechilled... We hebben ook geskyped met mijn zus, schoonbroer en Matisse! Het was al van de babyborrel (25 september)geleden dat Ken hem gezien had. Hij is echt geen kleine baby meer, volgende week 5 maanden

Laughing
!

Vandaag heb ik tiramisu gemaakt voor ons Amerikaans etentjemorgen en pancakes voor ons tweetjesals ontbijt morgenvroeg.

We kijken al erg uit naar het etentje morgen, hopelijk leren we weer veel nieuwe mensen kennen!

Aaahja nog iets... Vrijdagavond kreeg ik een mailtje van de school die ik dinsdag ben gaan bezoeken. Het is blijkbaar niet mogelijk om er vrijwilligerswerk te gaan doen.Ze kunnen mijn backgroundcheck nietdoen omdat ik geen social security nummer heb. Ik ga dit nog eens uitchecken en hopelijk komt er nog iets uit te bus...

De foto's staan op de picasapagina

Liefs,

Sara

Reacties

Reacties

Marjan

Gekke Amerikanen met hun gekke, overdreven securityregels! Echt een tegenvaller, seg!

Alleszins: ik kijk al uit naar uw American pancakes in België met maplesyrup. Mmmm :)!

x

Sara

Ja idd! Weet je nog in NY toen we the Empire state building op gingen? Mannekes! Hebben we hier ook al een paar keer voorgehad al die rijen en biepmachines. Toen we naar het Capitool in Austin ging was het ook van dat maar het duurde al een geluk niet lang :-)

Komt voor elkaar :-) Stamweekend ;-)? Maar heb hier wel geen goeie pan voor zenne, die is bol in het midden. Het zijn dus maanvormige maar deze keer wél dikke pancakes!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!