Sara-en-Ken-naar-Houston.reismee.nl

Orka's en kampeeravontuur

HOWDY Y'ALL!

Vorige week donderdag zijn we met vertraging vertrokken (problemen met wekker) richting SeaWorld in San Antonio!! Wooohooo

Laughing
. Het was een superleuke dag en we hadden geluk met het weer. Het was wel wat kouder dan de dagen voordien maar we konden toch nog op z'n zomers én als echte toeristen rondlopen. SeaWorld is een attractiepark met een 5 tal attracties:o.a. met water (wat wel fris was), roetsjbanen met loopings & zonder loopings, wilde rivieren waar je met bootjes op kon... Voor de attracties alleen moet je niet naar daar gaan, maar er zijn wel supermooie shows. Die shows staken echt goed ineen, er waren verschillende dingen en niet alleen kunstjes met de dolfijnen, zeeleeuwen, enz. Tijdens de show van de beluga's vlogen er papegaaien in het rond, was er een clown die de mensen deed lachen, er waren acrobaten die toeren uithaalden, er waren waterballetdames, dolfijnen die sierlijke sprongetjes maakten... We wisten niet waar eerst kijken
Laughing
. Het park was ook niet zo groot wat wel een voordeel was.We kondenecht alles op ons gemak doen en zo was het ook geen ramp dat we pas om 3 uur 's namiddags aankwamen i.p.v. 12u 's middags.Voor de rest hebben we veel pinguins gezien (zoetie, je zou echt gek geworden zijn
Laughing
. Er was zelfs eengiftshop (één van de zovelen, zoals gewoonlijk) vol met pinguinspullen!!!!!! Ik heb uiteraard iets meegebracht
Wink
.Het park was helemaalversierd met Kerstspullen,superveel lichtjes, passende muziek (tot ergernis vanKen, haha) Ik was echt helemaal in mijn nopjes! En dan's avonds tegen half acht zijn we naar de showvan Shamu gaan kijken. Shamu is een orka,geboren in september '85 en woont in Seaworld samen met zijn mama en papa. Vanaf de muziek begon en de spots aan gingen werd de spanning opgedreven. Het hele ding was een verhaaltje dat ging over 'Mirakels'. Het liedje van The Prince of Egypt ging luid door de boxen en dan ineens sprong Shamu de lucht in, in het midden van zijn basin. Ken kreeg kippenvel en ik werd echt emotioneel. Dat was zo'n mooi moment, mannekes... De tranen stonden echt in mijn ogen
Laughing
(typisch). Deze show was ook weer tot in de puntjes afgewerkt! Als er iets is dat ze in Amerika kunnen... Zijn mama en papa werden ook betrokken bij de show, dus drie orka's om naar te kijken, echt super! Na deze leuke ervaring zijn we nog snel even naar de alligators gaan kijken, maar daar was het iets te donker voor, we zagen ze niet 100%. Na deze dag vol adrenalineopstoten reden we richting de riverwalk (mijn lievelingsplekje voor de moment!) waar ons hotel gelegen was. De kamer en het hotel waren echt tiptop in orde! Het uitzicht kon beter vond ik. We zaten wel vlak aan de Riverwalk, maar er zijn mooiere plekjes
Laughing
. We hebben ons omgekleed en zijn dan een restaurant gaan zoeken. Dat was niet simpel rond 9u30 à 10u 's avonds. Uiteindelijk na veel rondgewandel en getwijfel zijn we bij 'Dick's place' terechtgekomen. Dat is een plaats dat ons werd aangeraden en naar't schijnt wel de moeite om eens te bezoeken. De bediening is er echt grappig. Je moet er tegen kunnen dat ze grapjes met je uithalen, platte humor gebruiken, propjes servietten naar je gooien, je versieren waar je vriend bij zit... De foto's spreken voor zich
Wink
... Het was echt een bezoekje waard en de fingerfoods en desserts waren weer in orde! Op weg naar ons hotel zag ik de koets die ik al in een boekje had zien staan. Het was een échte assepoesterkoets die helemaal verlicht was! Ik werd helemaal verblind en trok Ken richting dat paard en die koets. Vlak voor onze neus stapten er drie mensen op seg! Daar ging mijn perfecte rit naar ons hotel. Zijt maar zeker dat ik een gezicht tot op de grond trok!

Vrijdagochtend werden we tegen 7u al wakker gemaakt door onze tetterende (lees: roepende) buurvrouwen. We konden echt alles horen! De één had een allergieaanval volgens de andere en de andere had dorst en nood aan water. Ik zei tegen Ken dat hij een fleske water en mijn puffer binnen moest gooien, maar hij zag dat niet goed zitten. Nadat Ken enkele malen op de muur was gaan bonken met zijn vuist begrepen de vrouwen nog niet dat ze stiller moesten zijn! Ze dachten dat de één naar de andere aan't bonken was vanuit den douche. GRRRR!! Wat later zijn ze uit de kamer gegaan denk ik, want het was stil. Paar uur later waren we wel wakker maar weer met vertraging (welcome to our world

Wink
). We hebben ons valiezen gepakt en waren net op tijd om uit te checken, woohooow! 's Middags zijn we bij een mexicaan aan de Riverwalk gaan eten. Het eten: in orde, de locatie: super!, de bediening: grappig (dat ze sommige mensen aannemen als ober, is niet te snappen!), het weer: stralende zon met af en toe een frisse wind, vakantiegevoel: 100%!! Na ons blitsbezoekje aan San Antonio reden we verder naar Austin. We kwamen aan op de camping, zette onze tent op, installeerden alles een beetje en maakten ons klaar om'the city by night' te gaan verkennen. We reden richting Sixth Street, waar we volgens een Amerikaan zeker naartoe moesten gaan(hij vertelde ons dat de vorige dag @ Dick's place). Sixth Street is een straat vol met clubs, cafeetjes, pubs, bars, eetdingetjes... Hier zit dus het jong volk! We zijn iets gaan drinken bij 'Jackalope's', een bar dat ik in een informatieboekje had zien staan. Daar hebben we lekkere cocktails/biertjes gedronken en een smakelijke hamburger gegeten. De muziek was supergoed, een beetje punk. 's Avonds kropen we gezellig in ons tentje en lazen nog wat in onze Amerikaanse roddelboekjes (oohjaa, voor mannen hebben ze dat hier ook). TOEN begon het heel hard te regenen.... Ik dacht dat het wel zou over gaan, dus we gingen slapen. Maar het bleef echt superlang duren. Na enkele uren, we konden toch niet slapen, bleek dat onze tent begon te druppen langs de binnenkant en er stond een plas water in de tent (en we hebben hier juist een nieuwe tweepersoonsluchtmatras gekocht en die stond in't nat!). Toen besloten we maar om in de auto te gaan slapen
Laughing
. Na het avontuur van op de muggencamping in Hongarije, op buitenlandskamp, had ik niet gedacht dat ik ooit nog in een auto zou slapen
Wink
. Onze eerste kampeertrip samen viel letterlijk in't water.

Zaterdag werden we dus heel moe wakker en hebben we weer wat 'aangemodderd' in de voormiddag. We hadden geregeld dat we de volgende nacht in een kampeerhut mochten doorbrengen mét chauffage en een waterdicht dak boven ons hoofd, jippie

Laughing
. Tegen de middag gingen we op zoeknaar 'ontbijt' maar dit was uitgesloten! Dan maar een hamburger van de Mc Donalds op onze nuchtere maag.Na dit verkwikkend ontbijt trokken we richting het Capitool, de buurt rond het Capitool, St Mary church (waar op dat moment een trouw had plaatsgevonden en ze had een lelijk kleed aan maar haar haar was wel mooi gedaan
Wink
). Het was fris, veel wind en ik stond daar in een zomeroutfit (Boehoee!). Hierna zijn we richting eencafé geredendat net zoals de andere eetcaravans in de buurtbuiten te doen was. Al een geluk waren er specialelampen waar aan we ons konden verwarmen.In de buurt hebben we cupcakes gekocht (deze waren niet zo lekker als toen in A'pen met de collega's maar wel oké), we hebben een typische Texaanse winkel bezocht met boots & hoeden...Daarna zijn we een dutje gaan doen in onze kampeerhut met de chauffage 'vollen bak'. Zalig was dat! Tegen een uur of tien 's avonds gingen we weer op zoek naar iets om te eten. Ik had een mooi adresje met een prachtig uitzicht maar dit was jammer genoeg al gesloten. Dan maar richting Sixth street waar we een lekkere Calzone hebben gegeten. Sixth street was deze avond afgesloten zodat er geen auto's konden rijden en iedereen op straat kon lopen. Het deed me een beetje denken aan de avonden dat ik met Michèle door de straten van Gent dwaalde... We bezochten de Coyote Ugly bar waar het dansen op de toog hier moet uitgevonden zijn. Daarna gingen we op mijn verzoek naar een clubwaar de liedjes werden gespeeld die we al kennen van de radiozender waarnaar we in de autoaltijd luisteren. We waren wel de enige blanken op het personeel na. Ik was helemaal fan (behalve van de toiletten, ieuw!)!

De nacht van zaterdag op zondag hebben we heel goed geslapen (eindelijk). We pakten op 't gemak onze spullen in en reden richting 'Academy' aan de overkant van de baan. We hadden gehoord dat deze winkel de moeite waard zou zijn. Ze verkopen hier alles om te gaan kamperen, buitensport te doen, fitnessen... Een sportieve- outdoorwinkel dus. We hebben hier enige tijd doorgebracht en onze slag weer geslaan. Merci Korka voor de tip! We hebben voor een 90tal euro batterijtjes, voor Ken: een T-shirt,voor mij:een pull, een fleece, een regenjas (van COLUMBIA!!), en een joggingbroek gekocht. Dat is toch geen geld he?! Hierna zijn we richting de 'universiteitswijk' gereden en hebben daar in een leuk caffeetje lekkeregebakjes gegeten (adresje kwam weer uit ons infoboekje). Nadat weWEER gegeten hadden reden we richting huiswaarts met als tussenstop Chili's restaurant vlak aan ons appartement. Het eten was ook hier weer in orde, de cocktails waren lekker... alles tiptop in orde zoals gewoonlijk!

Maandagnamiddag ben ik naareen spa gegaan. Ik heb mijn gezicht onder handen laten nemen, heb een manicure en een pedicure laten doen. Dit laatste was de eerste keer in mijn leven

Cool
. Bij die pedicure behandeling kon ik mijn lach echt niet meer inhouden, zo kietelen dat dat deed! De drie behandelingen duurden in het totaal 3 uur ongeveer. ZALIG GEWOON!! Ik had op internet deze behandeling gekocht mét serieuze korting (zoiets als GROUPON), dus waarom niet?! Dit zou élke vrouw élke maand verplicht moeten ondergaan!

Vanmorgen ben ik naar de Pilatesles geweest. Deze keer was het mijn eigen leerkracht, ze was terug van Thanksgivingtrip naar Miami (waar het dus wel nog goed weer is t.o.v. hier => u leest het goed: het is hier kouder!). Vanmiddag heb ik American Chocolate Chip Cookies gebakken, maar de vorm trekt op niets. Ze zijn helemaal uitgelopen en ik heb nu één grote koek. Maar de smaak zit wel snor, da's al iets

Laughing
.

Normaalgezien gingen we dit weekend van vrijdag t.e.m. zondagavond naar Fredericksburg en Corpus Christi maar Ken heeft zaterdag een Kersfeestje van't werk waar we naartoe gaan. Onze trip zal dus worden uitgesteld... Heel jammer, want vrijdag en zaterdag was er in Fredericksburg een Kerstmarkt op Duitse wijze!! Ik heb Ken doen beloven om hier dan zeker een Kerstmarkt te doen met alles erop en eraan!!

Voila, dit was het weer (met meer weer

Wink
)

Dikke kus,

vanuit het KOUDE Houston (GRMBL!)

Sara en Ken

Reacties

Reacties

Chloë

Hey poepie, waar zijn de foto's waarover je spreekt in je verhaal? :)
Nu ben ik wel benieuwd hoor :)
dikke kus

Sara

Heeey!

Ja sorry ik heb nog geen tijd gehad om ze er op te zetten :-) en nu doet mijn pc raar, dus het zal mss voor vanavond zijn
xxx

Charles

Er blijkbaar weer redelijk wat gegeten :)

Sara

Haha, zoals gewoonlijk :-) en het was weer goed zenne!

Ken

mens health is geen roddelboekje!
maar wel verplichte literatuur met al de Amerikaanse food :-p

Nele

JEALOUUSSS!

Iezepies

Trouwens liefste honnepon, ik heb enkele dagen geleden ook nog eens chocolate chip cookies gemaakt en als ik je foto zie vraag ik me af welke bloem je hebt gebruikt en of je eventueel iets van bakpoeder of natriumbicarbonaat bent vergeten of er niet hebt in gedaan? Aangezien het één uitgelopen koek is, ligt het misschien aan het feit dat het niet mooi is kunnen rijzen in de oven? x

Sara

Ja had bak poeder gebruikt en de bloem die in het recept stond :s Volgens mij was ze te lopend en kan aan de boter liggen :-) Blijven oefenen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!