Sara-en-Ken-naar-Houston.reismee.nl

Ik wil een kerstboom!!

Hallo België!!

(danku Saki voor de originele aanspreking

Laughing
, ne keer iets anders i.p.v. altijd hetzelfde)

Dus vorige week...

Dinsdagochtend zijn Ken en ik vroeg vertrokken (om 7u al!) richting het JCC(=Jewish Community Center) waar mijn pilatesles doorging van 9u15 - 10u15. We moesten wel zo vroeg vertrekken want het was een kleine 40 minuten rijden, er is file 's morgens en Ken moestdietrip nogeens terug rijden én om 9u bij de tandarts zijn (een afdruk laten nemen van zijn tand en een tussentijdse kroon laten zetten). Ik was er al om iets na 8u dus ik heb daar in het cafetaria-tje (met als naam 'Deutser Galleria'ontbeten. Ik zag al verschillende dames in sportoutfit zich naar boven begeven, voor een andere les dacht ik. Ik heb nog veel tijd... Toen er iemand aan het onthaal verscheen heb ik mijn 10beurtenkaart voor het dansen gevraagd. Deze mevrouw wist van niks en ik heb een telefoonnummer meegekregen. Mijn Zumbales van donderdag is dus niet kunnen doorgaan omdat ik die mevrouw tot op vandaag nog altijd niet aan de telefoon heb gekregen. GRR! Ik vroeg waar mijn les vandaag doorging en ben daar maar naar boven gegaan om daar te wachten. (volgende keer een boekje meenemen dacht ik!) Ik zag daar dooreen glazen deur vrouwen allerlei ofeningen doen. Ik neusde wat in een aanwezigheidskaft dat daar lag en wou mijn naam al invullen. Wat bleek nu? De enige Pilatesles die genoteerd stond was van 8u30-9u30. Ik ging dus terug naar het onthaal en vroeg hoe het nu eigenlijk zat

Laughing
. De uren die ik gekregen heb, waren foute uren. De site was niet aangepast!! Ik zat dus buiten te wachten terwijl ik eigenlijk binnen moest zijn én op tijd was (maar ik zat beneden op mijn gemak te ontbijten!). Ik heb nog gewacht tot half tien en ben dan naar de leerkracht gegaan om alles uit te leggen. De tweelessen die ik heb gemist (twee weken geledenwas ik ziek en heb ik ook een les gemist) mag ik inhalen. Thank God! Ik was blij dat alles i.v.m. die Pilateslessen was uitgeklaard. Maar nu was ik hier voor niks... Ik heb een taxi gebeld en heb aan die chauffeur gevraagd of hij mij aan de dichtsbijzijnde Mall kon afzetten
Laughing
. Ik ben dus niet voor niets zo ver gereden, want ik ben gaan Kerstshoppen!! En nu heb ik voor iedereen al Kerstcadeautjes! Na een paar uur winkelen was ik nog meer in de Kerstsfeer! Overal waren er leuke Kerstversieringen, lichtjes, Kerstbomen, pakjes, Kerstmannen, sneeuw (!)... Ik heb dezelfde chauffeur dan 's ochtendsgebeld maar die zei altijd dat hij er binnen 5 minutenging zijnen uiteindelijk heb ik een uur op hem gewacht. Ik was aan de Starbucks, dus het was minder erg. Maar ik was toch blij wanneer ik eindelijk thuis was.Toen Ken 's avonds thuiskwam had ik alle cadeautjes in onze living uitgestald. Ta-daaaa! 'Kijk Schatzie! Ik heb precieseen kleine Kerstwinkel!' 's Avonds heb ik nog om 9u 's avonds American Pancakes gebakken voor de volgende dag.

Woensdagochtendstonden we, na een stevig ontbijtjemet American Pancakes, om 8u al terug bij de tandarts. Ken zijn kroon was losgekomen. Dat was snel gefixt en daarna zijn we samen naar huis gereden. Daar heeft Ken zijn tripje naar hun kantoor in Massachusetts verder voorbereid. Ik heb toen een dutje gedaan. De dag was nog maar net begonnen maar ik had de nachten ervoor niet goed geslapen. Tegen 10u reden Ken ik dan naar de vlieghaven waar hij vertrok op werktrip. Ik ben dan naar de Walmart gereden en heb onze wekelijkse boodschappen gedaan. 's Middags heb ik geskyped en in de late namiddag ben ik naar Deerbrook Mall gereden. OMG! De Forever 21 is verhuist naar een supergrote winkel met nu 2 verdiepingen! Ik heb daar alleen al1,5u gespendeerd. Ik heb nog wat shopkes gedaan, maar heb niet veel gkocht. 's Avonds heb ik daar in de Great Wraps lekker gegeten. Daarna ben ik thuis onze Kerstcadeautjes gaan inpakken en daarna ging ik slapen.

Donderdagochtend ben ik naar de laatste pottenbakles geweest. We hebben onze werkjes geglazuurd. Volgende keer houden we een feestje en neem ik Belgische chocolade mee! 's Avonds ben ik weer naar Deerbrook Mall gereden om kleertjes te gaan kopen voor mijn metekindje. Ik had de dag ervoor wat foto's getrokken en zo heeft mijn zus kunnen kiezen wat ik moest meebrengen

Laughing
. Deze keer heb ik in de Chick-fil-A gegeten, man dat was weer lekker! De Mall ging bijna sluiten en ik wou niet de tweede dag op rij opgesloten worden in een winkel, dus ik ben dan maar met een ijsje richting onze auto vertrokken. Toen ik op de luchthaven aankwamzag ik al dat Ken met een uur vertraging zou aankomen. Just Great! Het weerzien was maar slapjes want we waren allebei KO
Laughing
.

De volgende ochtend moest mijn arme venteke gaan werken, ook al was hij nog heel moe van de vorige dagen. Vrijdagavond zijn we iets gaan drinken in de Flying Saucer in Mainstreet (Downtown). In Mainstreet zit dus duidelijk het jong volk, zo ook in the Flying Saucer! Het was leuk om nog eens tussen jonge mensen te zitten, haha

Laughing
! Hierna zijn we nog naar de Walmart gereden om o.a. ijsjes te gaan kopen en een kerstboom, maar het tuincenter was al dicht dus geen kerstboom . De Walmart is 24/24 open vandaar dat we er nog om 1u 's nachts konden gaan winkelen. (Dat gaat pikken als we terug in ons frietlandje zijn).

Zaterdagmiddag zijn we gaan fitnessen en hierna gingen we een Kerstboom kopen. Ik was hier echt al lang voor aan het zagen (lees: 'Ik wil een Kerstboom!' i.p.v. 'Ik wil een rendierhoedje!')enik kijk er al heel hard naar uit! Maar de echte Kerstbomen waren nog niet binnen

Frown
(ik hoop voor Ken dat die Kerstbomen snel arriveren
Wink
). Dit jaar willen we een echte, vanaf volgend jaar zalhet een plastic boom worden.Thuis hebben we een douche genomen en zijn we naar de Deerbrook Mall gereden (weeral ja!). 's Avonds zijn we in Taco Bell iets gaan eten. Dit is eigenlijk een fastfoodketen maar dan met Mexicaans eten.

Zondagochtend zijn we vertrokken richting Galveston (richting zee) om naarhet waterpretpark 'Schlitterbahn' te gaan. Ook in de winter is dit open en is het zelfs overdekt én verwarmd. Achteraf gezien was er niet zo superveel van de attracties open en was de inkomprijs niet in verhouding. In de zomer (al vanaf april) zou dit veel leuker zijn. Het was een beetje zielig om te moeten kijken naar alle andere attracties die er zo leuk uit zagen en er dan niet op mogen omdat ze gesloten zijn. Het waterpretpark was heel warm enhet water was ook heel warm (een beetje té). Er was ook een stuk buiten en dit was echt aangenaam. Het was raar, op 20 november buitenin je bikini en zwembroek lopen én binnen staater een opblaasbare Kerstman

Surprised
! Dit zijn dan toch weerserieuze voordelen zenne... Uiteindelijk hebben we er maar een paar uur rondgelopen, jammer. Onderweg zijn we gestopt in de KFC voor een kleine snack want we konden niet meer wachten tot thuis.

Gisteren (dinsdag) ben ik dan voor de eerste keer naar de Pilatesles geweest. Het was heel leuk vond ik en ook wel ontspannend. Ik voelde wel elk spiertje in mijn lichaam en vandaag, the day after, zeker! 's Avonds zijn we onder ons tweetjes nog eens gaan fitnessen, dat is de laatste tijd ook geminderd dus ik ga terug wat meer mee gaan.

Morgen vertrekken we naar San Antonio om een dagje naar SeaWorld te gaan (ik wil al van kindsaf een orka zien, owee als die er niet is of zijn best niet doet om een fatastisch showke te geven!). Onze hotelkamer is trouwens vlak aan de Riverwalk, dat wordt mooi!

Vrijdag gaan we van San Antonio naar Austin voor 3 dagen. Austin is een grote Universiteitsstad en de hoofdstad van de staatTexas.

Eigenlijk is het donderdag en vrijdag vrijaf omdat het Thanksgiving is, maar wij wilden er van profiteren om wat verder te reizen. Thanksgiving had ook leuk geweest om eens mee te maken, maar een mens moet keuzes maken. Nochtans, Ellen en Brad hebben ons uitgenodigd hoor. Elke Amerikaanse familie doet zijn best omNiet Amerikanenuit te nodigen aan hun feestelijke tafel met Kalkoen...

Ahja, volgende week dinsdag mag ik een school voor kinderen (2-15jaar) met Autisme gaan bezoeken. Ik mag daar waarschijnlijk ook vrijwlligerswerk gaan doen. Jippiee! Ik kijk er al heel hard naar uit en heb al leuke mailconversaties gehad met de directrice.

Tot de volgende!

Bye

X

Reacties

Reacties

Iezepies

Sara verdikke, een kerstboom mag pas na Sinterklaas! :-)
Klinkt wel weer allemaal super wat jullie gedaan hebben en nog gaan doen. Orka's moet je zien! Ik heb er al 2 keer gezien. Verschillende in een dierenpark in Tenerife met ons gasten en ook eentje in Nederland in een dierenpark, al was die laatste wat ziekjes en dus gewoon een rondzwemmend "visje".
In Tenerife had ik alvast de hele show kippenvel en hartkloppingen, dat is geschift groot zo'n beest :D
Jij bent echt al een getrainde shopper he, altijd maar shoppen shoppen shoppen.
Als jullie terug zijn, moet je maar met mij mee gaan shoppen :-)

Dikke zoen x

Annelies

Amaai zoetie, klinkt weeral geweldig he!
Ik wil ook al kei lang eens orka's zien en vooral ze zo zien springen zoals in free willy ;-)
Dikke X

Sjakie

Haha, 'ik heb precies een kleine kerstwinkel', ik hoor het u al zeggen! :D Ik heb al een een orka gezien in SeaWorld, die heette Shamu haha. Was wel in San Diego. Ik duim voor een orka voor u!
Ja een adventskalender, ik wou da altijd al ma ik kreeg da nooit en nu heb ik er dus gewoon zelf een gekocht! Maar ik denk dat ik die gewoon ga gebruiken om aftellen tot Simon hier is en dan eet ik gewoon alle chocolaatjes ineens op :D Dat wilt toch iedereen eigenlijk stiekem doen? Hihi. Donderdag ist 1 december! Dus we mogen er bijna aan beginnen ;)
Tot sneeeel! xxxx

Linda Penneman

Hey Sara, ben je al in de school voor autistische kindjes beginnen werken? werken ze daar vergelijkbaar met onze aanpak hier? Veel groeten aan de Ken

Sara

Hey tante Linda,

Ik ben helaas niet in die school beginnen te werken want ze kregen de administratie niet in orde. Ik heb geen social security nummer en dit hadden ze noig om een achtergrondcheck van mij te laten doen. Nogal bullshit volgens vele mensen dat we kennen maar het is nu zo... Ik weet me wel met andere dingen bezig te houden ;-).
De aanpak verschilde wel wat met de onze ja. Maar het ging ook vooral om kinderen met een normaal IQ. Ze kregen hier ook vakken zoals wetenschappen, wiskunde... En dat is bij ons ook niet het geval. Het was een heel interessant bezoek :-)!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!