Sara-en-Ken-naar-Houston.reismee.nl

Belgische bacteriën & Jingle Bells

HOHOHO (ben al helemaal in de kerststemming!)

De week na ons bezoek hadden we terug een gewone en rustige week. Deze week is Ken elke dag gaan werken. Ik was zaterdagavond, vlak nadat ons bezoek vertrokken is, al wat ziek. Uiteindelijk ben ik de hele week ziek geweest. Ik had een loopneus, keelpijn, hoofdpijn, druk op mijn borst... Ik heb een hele week doorgebracht in de zetel met kerstfilms (love it!) en een dekentje (danku Marlene, het kwam nu al van pas

Laughing
).

Dinsdag ben ik naar de apotheek geweest, naast ons appartement. Dat is eigenlijk in een gewoon supermarktje en je kan er alles kopen zonder voorschrift. Ik heb me daar vanalles aangeschaft, het kon maar helpen. Uiteindelijk deden na een paar dagen de siroopjes, zalfjes, pilletjes...hun werk. Normaal had ik vandaag ook mijn eerste Pilates les, maar die heb ik afgezegd omdat ik me niet in staat voelde om mij uit de zetel te begeven.

Donderdag ben ik naar de pottenbakles gegaan want ik voelde me beter. Toch ging het deze keer niet zo vlot aan het wiel. Ik had er een lange trip opzitten, en was uiteindelijk waar ik afstapte aan de laatste bushalte nog fout gelopen. Ken is mij dan komen halen en tegen half vier waren we thuis. 's Avonds hebben we lekkere wraps gegeten.

Vrijdag was ik terug ziek en lag ik weer in de zetel. Vrijdagavond hebben we een film gezien die we haddengehuurd bij Redbox (je hebt zo'n verschillende automaten aan de winkels waar je DVD's enzo kan huren, heel handig!). Zaterdag zijn we gaan fitnessen (man viel dat tegen na een week ziek te zijn!) en naar de openkijkdag van mijn pottenbaklessen geweest. We hebben daar even gebabbeld met mijn lesgevers: Rita & John enhebben wat rondgewandeld. Ik heb Ken mijn vaas van de eerste les laten zien en we hebben een demonstratie aan een wiel gezien dat je zelf met je voeten moest draaien. Ik was blij dat Ken eens kon zien waar ik mijn donderdagvoormiddagen doorbracht! We kregen te horen van een mevrouw dat er iets te doen was in de Galleria Mall. Om 6uur 's avonds gingen ze de lichtjes van de grooooote kerstboom aansteken. Er was een optreden van kunstschaatsers, kerstmuziek en er kwam iemand van American Idols zingen. We hebben niet veel gezien van de optredens want er was een massa volk! De lichtjes, de kerstliedjes en de kerstboom brachtten me wel al helemaal in de juiste KERSTsfeer! In België ben ik altijd pas na Kerstmis in de kerststemming. Maar hier in Amerika is het geweldig! Ik hou van Kerstmis in Amerika

Laughing
!! Omdat we niet veel zagen van de optredens zijn we al maar gaan eten. We hebben de cheesecake factory bezocht. Dit was een restaurant waar ze niet alleen lekkere tropical martini's hebben maar ook heel lekker eten. Het duurde even voordat we een tafel hadden maar die hamburger dat ik erna op mijn bord kreeg was het helemaal waard. Ik had een hamburger met op de hamburger zelf een bergje macaroni & kaas. Het klinkt misschien raar, maar het was echt een voltreffer! Als dessert hebben Ken en ik een cheesecake met Macademian noten, witte chocolade, slagroom, caramel... gedeeld. Voor de restaurantbezoeken alleen willen we al hier blijven. De keuken, presentatie, etiquetteen de borschikking zijn heel wat minder dan in België maar je krijgt hier wel altijd waar voor je geld. In België moet je soms een voorgerecht of dessert nemen en hier helemaal niet. Het is geen verfijnde keuken maar wel altijd heel lekker. Yummiee
Laughing
! 's Avonds zijn we aan een tankstation gestopt voor een bus melk en hebben we weer een DVD gehuurd bij Redbox. Vandaag gingen we eigenlijk ook naar de Walmart en naar de Music Awards van de Houston Press (is verschillende café's waar je naar muziek kan gana luisteren) maar met het bezoek aan de Galleria Mall is dit er niet meer van gekomen.

Zondag hebben we geskyped en hebben we een rustige voormiddag gehad. Kort na de middag zijn we richting Kemah gereden waar een Jazz festival, boatshow en autoshow was. Ik vond het leuk om weer in Kemah te zijn (dit hebben we met ons bezoek ook gedaan en dit is het klein pretpark aan het water). We hadden er afgesproken met Kyle en Brad (collega's van Ken), Ellen (vrouw van Brad) en Rob (Kyle zijn roommate). Er lagen verschillende jachten die je kon bezoeken, er was muziek, eten... De muziek viel op zich wat tegen. We zijn 's namiddags is een gezellig restaurant aan het water gaan eten. Ze hadden er lekker cocktails en Ken en ik hebben een dessert gedeeld (we hadden thuis al gegeten). Alls was weer tip top in orde, alleen kon de bediening wat sneller

Laughing
. Wachten zijn we immers niet gewoon als we op restaurant gaan, normaal gebeurd hier alles SUPERsnel. Ze komen met de dessert voorbeeldschotel als je nog aan't eten bent, je krijgt uw rekeningske als je bord juist is afgeruimd, je krijgt je eten kei snel, je bord wordt al afgeruimd ook al zijn er nog mensen aan je tafel aan het eten... Na het eten zijn de mannen naar de jachts gaan kijken en zijn Ellen en ik in de Christmasshop gaan kijken. Ze hadden er heel veel leuke kerstversiering! Ik ben er buitengekomen met wat kerstkadootjes! Jippie
Laughing
! Na het bezoek aan deze winkel was is zeker helemaal in kerststemming!! Onderweg naar huis zijn Ken en ik gaan eten bij Hooters. De meesten zullen dit wel kennen, de bediening gebeurd door allemaal jonge meisjes met korte broekje en topjes aan. Je moet er eens geweest zijn vind ik. Het was een grappige ervaring
Laughing
. Het was de eerste keer dat ik er kwam. Ken was er al eens geweest met collega's.

De rest van deze week is ook vrij gewoon. Morgen heb ik Pilates les (ben benieuwd wat dat allemaal is), woensdagavond vertrekt Ken naar Massachusetts t.e.m. donderdagavond. Het is een werkbezoekje. Donderdag heb ik in de voormiddag pottenbakles en 's avonds waarschijnlijk Zumba.Dit wou ik altijd al eens doen en vroeg me al lange tijd af of dit iets voor mij zou zijn. Vrijdag had ik normaal een bakles maar die gaat niet door heb ik juist gelezen in een email. Jammer! Ik wil graag baklessen enzo volgen, maar heb er nog geen 'goei' gevonden. Blijven zoeken dan maar

Laughing
.

Voilà dat was het weer.

Nu ben ik helemaal bij gewerkt (daar ben ik echt blij om!)

Tot de volgende allemaal!

X

Reacties

Reacties

Sjakie

Ik wil ook pottenbakken!

Sara

Sjaki, dat is echt bangelijk zenne :-) Ik denk dat ik lessen ga bijnemen :-D! Had wel nooit gedacht dat zoiets voor mij zou zijn ;-). En nee ge wilt het u ook ni voorstellen HAHA :-D!

x
Spreeuwie

Marjan

Pottenbakken, lachen!

Céline

Da zal wel een gesmos zijn daar, ik zie u al bezig hahaa!! Want ons Spreeuwtje werkt altijd zo proper hé ;-)

Sara

Haha een gesmos is het zeker :-)! Ik heb ni voor niks altijd ne keukenschort aan ;-). Maar dat vuil worden vind ik super, zoals bij moddercatch op kamp enzo... En ik kan mij er echt helemaal in uitleven :-)!

Valérie

mmmmmm, ik wil ook cheesecake van de cheesecake factory!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!