Sara-en-Ken-naar-Houston.reismee.nl

Bezoek familie Vercauteren - Part II

Het vervolg van wat weallemaal gedaan hebben metons bezoek...

Maandag 31/10: Zijn we rond elf uur 's morgens aangekomen aan het park van Lake Houston. Daar hebben we een zeer mooie wandeling gemaakt van ongeveer 17km. Voordat we vertrokken hebben we ons zeer goed ingespoten met antimuggenspray. Op het einde van de wandeling bleek dat we toch weer gebeten waren, maar al een heel pak minder dan de dag ervoor. Het park was zeer mooi meteen heel mooi wandelpad , behalve het laatste stuk was wat minder. We hebben veel dieren gezien zoals: hertjes, addertje of hazelworm, schildpadden... Na de wandeling zijn we naar de Walmart gereden om wat inkopen te doen (o.a. onze foto's gaan afhalen die we hebben laten afdrukken,antimuggenspray met Deet en iets tegen de jeuk). We hebben alle boodschappen naar ons appartement gebracht en zijn gaan eten in de Saltgrass Steakhouse. Het eten was er weer heel lekker en het restaurant zelf was helemaal in Texasstyle!

Dinsdag: Vandaag ging Ken werken dus ben ik alleen op stap gegaan met de familie Vercauteren. In de voormiddag zijn we naar Hermann Park gereden. Ik vind het nog steeds fantastisch, een groot en rustig park middenin de grote buildings, het verkeer... We hadden geluk met het weer, er was een goed zonneke. 's Middags hebben we gepicknickt in de Japanse tuin. Wanneer ikdit met Ken wou doen de laatste keer, was ons dit niet gelukt omwille van de agressieve eekhoorns

Laughing
.Nu ging het dus wel. Er kwam er eentje bij ons zitten, maar die was snel weg te jagen ook. Als die beestjes zo dicht komen geeft het je wel de kans om er mooie foto's van te maken natuurlijk. Na het bezoek aan Hermann Park zijn we naar de grootste Mall(winkelcentrum) van Houston gereden, the Galleria Mall! Er zijn veel bekende en duurdere merken zoals:Louis Vitton, Prada, Gucci...ze waren er allemaal!Maar er waren ook veel winkels waar wij iets aan hadden. Je kan hier met gemak een hele dagspenderen, maar wijzijn tegen een uur oof half 6 tochmaar weer naar huis teruggekeerd. Thuis zat Ken op ons te wachten en zijn we allemaal tesamen richting 'Pappasito's' vertrokken. Dit is een gezellig restaurant waar ze Tex-Mexgerechten serveren (dit komt van Texaans-Mexicaans). Het eten was zeer lekker,sommige gerechten waren spicy maarhet was weer in orde! We hebben allemaal een dessertschotel gedeeld met typische mexicaanse dessertjes en gebakjes. Mannekes, wat was dit ook weer verrukkelijk!

Woensdag: Ken was er vandaag weer bij, jippie!! We hebben, op aanraden van ken zijn collega's,de Houston Zoo bezocht en zijnhier een hele dag gebleven. Dit was nog eens leuk om te doen, een zoo bezoeken. Wanneer Ken en ik dit de laatste jaren deden (Artis, Rotterdamse zoo, Planckendael...) dan waren wij dit altijd snel beu en bleven we er nooit lang rondlopen. Maar ik denk dat het nu anders was omdat dit een familietripje was én aan de andere kant van de wereld. We hebben veel mensen van de scouts gezien in deze zoo, dat was echt grappig

Laughing
. Ik heb in de souvenirshop dan ook enkele dingen gevonden waar ik hoop dat ze blij mee zullen zijn. Na ons bezoek aan de zoo zijn we gaan eten in een typisch Texaans restuarant waar Ken en ik al eerder waren geweest: The Goode's Armadillo Palace. We waren allemaal heel moe en konden niet nog een paar uur blijven wachten totdat het muziekbandje begon te spelen. Na het eten zijn we richting het appartement gereden. Daar hebben we even een diashowke gehouden met de foto's die we de afgelopen dagen al hadden gemaakt. Grappig, leuk maar soms ook genânt
Wink

Donderdag: 's Morgens hebben ze me afgezet aan mijn pottenbakles waar ik tot 12u aan het wiel met klein aan't 'spelen' was. Het was weer en superleuke les, zoals gewoonlijk. Terwijl ik les had is de rest de JP Chase Tower gaan bezoeken. Dit is een hoge building die je een mooi uitzicht geeft over de omgeving. dit moet ik zeker ook eens gaan doen! Hierna hebben ze nog wat rondgewandeld, gewinkeld... 's Middags zijn we met z'n allen gaan eten in de Mc Donalds. Het was een heel grappige Mc Donalds, vol met raar en marginaal volk. We waren de enige blanken daar, wat ook al een raar gevoel gaf

Laughing
. Na het middageten zijn we naar het Relaiant Park gereden en hebben hiereen stadium gezien waar 71 000 man in kan. Het had ook een dak dat open én toe kon, grappig om te zien. De Texans (football) zijn hier thuis en alles is versierd met hun logo en kleuren (blauw - rood- wit). Het was een leuke gids die zeer interessante uitleg gaf. Er zijn niet alleen footballgames maar Disney On Ice gaat er ook door, Rodeo's in de maand maart... Ze hebben ontzettend veelevenementen die daar doorgaan. Wanneer ons bezoek bijna ten einde was hebben we een deel van de Texans footballspelers van dichtbij in de gang zien lopen. Ze kruisten ons en ik kreeg bijna geen adem meer
Laughing
. Ik was echt helemaal onder de indruk van hoe stoer
Cool
dat ze eruit zagendenk ik. Zondag erop hadden ze een game tegen de Browns van Cleveland denk ik en die hebben ze UITERAARD gewonnen!Na dit adembenemende
Laughing
bezoekzijn we richting Alexander Deussen en Eisenhouwer Park gereden. Hier heb ik twee armadillo's gezien maar spijtig genoeg waren er weergeen alligators aanwezig. We hebben lekker uitegwaais aan Lake Houston, dat toch wel heel erg groot is. Tot slot gingen we naar de buffels in het park kijken. De vorige keer was het al donker dus ik wou deze keer heel graag gaan kijken en was hier al over bezig sinds ons laatste bezoek. Maar een parkwachter zei dat ze de dag ervoor verhuist waren omwille van de droogte en NOOIT meer gingen terugkeren. Ik was er ni goe van. Daarna lazen we er een artikel van in de krant. 's Avonds hebben we boterhammekes gegeten op ons appartement. Wanneer we in onze gated community aankwamen heb ik een wasbeer vanop een terras in een boom zien lopen. Wauw
Laughing
en dat zo dicht bij ons appartement!

Vrijdag: In de voormiddag zijn we met z'n allen naar Deerbrook Mall gereden, de Mall bij ons in de buurt. Hier hebben we weer wat geshopt en zijn we 's middags in de Food Court gaan eten. Dit is een grote open plaats in de mall waar je vanalle kleinere eetgelegenheden hebt. Iedereen van ons koos wat hij wou en in't midden kwamen we dan samen om te eten. Dat is het voordeel, je eet wat je wil (Japans, Pizza, Mc Donalds, Wraps...) en je kan toch samen eten. Na het winkelen zijn we naar Sam Houston park, tranquility park, the bayou...gereden en hebben we hier wat rondgewandeld. Dit wa ook weer nieuw voor Ken en mij. Het was er leuk, mooi en gezellig om in de natuur maar ook tussen de hoge buildings te wandelen. We hebben ook in het stadsgedeelte gewandeld waar de vele theaters zijn. We hebben daar ook in het Hard Rock Café gegeten. Ik vind het leuk om daar te gaan eten, leuk concept. Het eten was weer formidabel, voor sommige wat té pikant, grote porties... Je krijgt hier echt altijd waar voor je geld!! Ken en ik hebben ook een dessert gedeeld (alleen krijgen we dat nooit op dus we delen dat hier altijd), dat was ook weer om duimen en vingers van af te lekken!

Zaterdag: 's Morgens hebben we het heel rustig aan gedaan. Ik heb geskyped met ons mama, we zijn aan de pool gaan zitten, wat gaan fitnessen... 's Middags zijn we, onderweg naar de luchthaven, in de subway een broodje gaan eten. Een echt belegd broodje met kaas, zoals bij ons, hebben we hier nog niet gevonden. (man wat hebben we daar allebei al lang zin in

Laughing
) Nadat we onze buikjes WEER vol hadden gegeten zijn we verder naar de luchthaven gereden en hebben we daar de auto terug binnen geleverd. Dan was het zover... terug afscheid nemen na een hele korte maar superfijne week! Dat is natuurlijk het mindere leuke aan bezoek krijgen... Hierna zijn we naar de Spec's Downtown gereden en hebben we daar nog wat bier gekocht. Maar deze Spec's was niet zo groot dan iedereen zei dus hebben we gevraagd naar wara we wel moesten. Eens we daar angekomen waren was het wel duidelijk dat we hier moesten zijn! Hier hebben we Gouda, nog meer bier (voor de bieravond weliswaar), een kerststol en een brood gekocht. De kaas was heel duur dus hebben we ons wat ingehouden anders hadden we veel meer gekocht. Hierna kreeg Ken het idee ol eindelijk een te stoppen aan de Bakery Arandas ( zijn mama zei dat we daar moesten gaan kijken voor brood) en daar hadden ze inderdaad broodjes, gebakjes, super chique taarten, pinâtas... We waren weer gesteld! 's Avonds hebben we van al dat lekkers gegeten... Dat smaakte weer goed! 's Avonds zij we tegen middernacht aangekomen in een wijnbar downtown 'La Carafe'. Het was er gezellig en we hebben ons goed geamuseerdmet de jukebox! Er waren wel veel dronken mensen in de bar, volgensEllen isdit omdat we in de 'party area' zaten (een beetje zoalsonze vismarkt denk ik
Laughing
). Er was in de bar ook een incident op het terras met een spookrijder. Plots liepen de mensen van het terras al gillend naar binnen (waar wij zaten) omdat er een spookrijder tegen een auto vlak aan de bar was gereden. Typisch!

Zondag: hebben we lekker gebruncht met onze broodjes, gebakjes, kerststol, Gouda... Hhhmmm, leuk om de dag zo te beginnen! Die dag hebben we niet veel gedaan denk ik (weet het al niet zo goed meer), maar we zijn toch naar de Walmart geweest. We hebben er o.a.plantjes en plakband gekocht (om onze foto's enzo omhoog te hangen).

Dit was het zowat... Hopelijk hebben was het niet té lang en kunnen jullie je al wat meer inbeelden hoe ons leven (met en zonder bezoek)er hier uit ziet!

De foto's staan op onze picasapagina!

Liefs,

Sara

Céline

Leuke foto's spreeuwie van de bezoekersweek ;-)
Nu aftellen naar de week waar u mama en papa langskomen hé! xx