Sara-en-Ken-naar-Houston.reismee.nl

Bezoek familie Vercauteren - Part I

Dames en heren!

Familie Vercauteren is al een dikke week terug in België en jullie vragen je waarschijnlijk af hoe dit bezoek is geweest. Wel ik zal het jullie in geuren en kleuren vertellen en hopelijk vergeet ik niet teveel

Laughing
.

Donderdag voordat ons bezoek aankwam had ik mijn eerste pottenbakles. Dit op zich was ook al een ervaring. Ken had me rond acht uur 's morgens aan de park&ride afgezet waar ik de bus moest nemen. Ik had geen kleingeld en de buschauffeur zei dat ze maximum een briefje van 1 dollar aannam. Ik moest dus geven wat ik had, dat was bijlange geen 3,25 dollar, maar ik mocht zo mee. Na een half uur ongeveer stapte ik af en ging aan de volgende bushalte wachten. Het volk dat op de eerste bus zat zagen er nog vrij normaal uit. Er zaten veel zakenmensen op deze bus die richting Downtown reed. Na een tijdje (én vertraging) kwam de bus richting Midtown. Ook hiervoor had ik geen kleingeld en er was nergens gelegenheid om mijn briefjes te wisselen. Ik mocht gratis mee, totaal geen probleem hier

Wink
LOVE IT!! (bij ons zou je mooi de volgende bus mogen nemen!!) Aangekomen aan de straat waar ik moest zijn, stapte ik af. Maar wat was nu het probleem ... Ik had een ander huisnummer ingegeven op maps.google.com (van het kantoor dat deze workshops regelt). OOHJAAA... Chance was het dezelfde straat. En deze Richmond Avenue was zo lang dat ik gewoon ben beginnen doorstappen (lees: doorstappen als een zottin). Het was half tien 's morgens maar manwat was het al warm! Ik moest nog een paar honderd huizen doen toen ik zag dat dit nooit ging lukken tegen 10u. De voetpaden zijn ook al niet 100% in orde, als er al zijn natuurlijk. Ik heb dan maar een taxi genomen, maar ik was toch min of meer op tijd
Laughing
. De les zelf was superleuk! We zitten in een klein groepje van een tiental cursisten. We kregen wat uitleg en gingen dan aan de slag. We gingen vandaag nog niet met het wiel werken maar enkel met onze handen. We kregen ieder een lap klei die we met verschillende materialen moesten bewerken en vormen moesten indrukken. Na wat puzzelen heb ik o.a. een vaas gemaakt. Heel mooi zo blijkt! Heb ook nog een potteke gemaakt en heb me kostelijk geamuseerd. Na het uitleven in deklei was het twaalf uur en was ik klaar voor een 'lange' trip naar huis. Ik kreeg een liftvan Shannon,eenmedecursist. Heb haar gevraagd om me gewoon aan de bushalte af te zetten. Maar omdat ik de dichtsbijzijnde bushalte van dat ander adres had opgeschreven hebben we een half uur gezocht aan een halte waar ik iets aan had. Grappige situatie weeral, wel leuk om zo mensen te leren kennen. Ik vroeg aan een meisje, die ook aan het wachten was, of ik aan de juiste halte stond. Ze nam direct haar Iphone en zocht het op. Die Amerikanen met hun Iphone altijd (iedereen heeft dat hier, wel handig en ze hebben altijd alles bij de hand: fototoestel, internet... ik zou hier ook niet zonder kunnen). Haar bus had ze ondertussen al voorbij laten gaan, geen probleem! Ik moest naar de overkant. Waar ik aan een ander meisje vroeg of ze geld kon wisselen. Zij gaf mij gewoon het geld dat ik nodig had en vroeg er niets voor terug. Lijkt hier normaal... Echt super gastvrij dat ze hier zijn! Ik ben na een grappige busrit eindelijk toegekomen in Downtown waar ik de taxi heb genomen omdat ik het gewacht engesukkelmet de foute gegevens niet meer aankon
Laughing
. De taxi is wel een pak duurder maar ik was om 14u thuis, wie weet hoe laat het anders was geweest... 's avonds was ik kapot vaneen hele dag op een bus te zitten(wachten). Ik voelde me precies terug op de hogeschool. Volgende keer zeker de juiste gegevens en gepast geld meebrengen!

Vrijdag heb ik heel ons appartement nog eens een grondige schoonmaakbeurt gegeven voordat ons bezoek de dag erna zou arriveren. 's Avonds zijn Ken en ik naar de Spec's in de buurt geweest. Dit is een winkel waar ze o.a. wijn, bier en nog andere sterkere alcoholische dranken, sterkerdan bier, verkopen. Ze hebben ook verschillende andere producten van het buitenland zoals olijven, kazen... Wij hebben er Belgische bieren gekocht voor Ken zijn Belgische bierenavond die hij gaat organiseren voor zijn collega's.

Zaterdagochtend kregen we eerst een ontbijt 'lees: lekkere donut en coffee of chocomelk enzo) aangeboden van het 'kantoor' van onze gated community. Zijn doen de administratie enzo. Het ontbijt was om de residenten te bedanken. Daarna zijn we nog naar Deerbrook Mall gereden omdat er iets mis was met Tasja haar verjaardagscadeau Wehebbendatgekocht viahet internet en is die ochtend toegekomen met de post. Al een geluk hebben we nog vrij snel iets gevonden. Tegen de namiddag konden we dan naar de vlieghaven om de familie van Ken te gaan opwachten. We stonden een lange tijd te wachten, maar ze werden opgehouden door een lange rij aan de douane. Uiteindelijk besliste Ken om toch naar een andere terminal te lopen waar het uiteindelijk toch niet bleek te zijn. Dus wij moesten helemaal terug, gangen door, (rol)trappen op en af.... Hij was nog op tijd maar ik kan niet lopen met Birkenstocks dus ik was te laat

Frown
. Desalniettemin was het een heeeeel blij weerzien
Laughing
! Hierna zijn we de verhuurauto gaan halen en zijn we gaan inchecken in het hotel/motel. Daar werd ons de Côte d' Or chocolade overhandigd
Tongue out
, kaartje van mijn ouders, geneesmiddellen, convertor, brood, Gouden Carolus (voor Brad), Duvel... We waren er heel blij mee
Laughing
. Een smoske met kaas is voor het volgend bezoek want dat missen we ook heeeeel erg! 's Avonds hebben we lekker, maar gewoon, gegeten op ons appartement. Iedereen was heel moe dus het was maar een korte, maar heel gezellige,avond.

De volgende dag (zondag) zijn we naar The battleship en San Jacinto gereden. Daar zijn we letterlijk aangevallen door duizenden muggen. We stonden allemaal vol muggenbeten, verschrikkelijk! We zijn op het monument van San Jacinto geweest en hadden daar een mooi uitzicht over de omgeving. Aan the battleship hebben we gepicknickt, wat heel gezellig was. Vanaf toen smeerden we ons geregeld in met antimuggenspray

Laughing
. Na onze lunch reden we met z'n allen naar Galveston Beach. Toen we aankwamen was er heel veel wind op het strand maar dit was na een tijdje wat minder. We hebben op het strand gewandeld, een dessert bij Chili's gegeten (hele grote desserts amai!), op de pier gewandeld... Het deed goed om eens uit te waaien! 's Avonds zijn we gestopt aan de Kemah Boardwalk, dit is een klein pretpark aan het water. De Kemah Boardwalk is echt typisch Amerikaans. Er was een leuke Halloweensfeer. Tasja, Ken en ik zijn in een bangelijke (letterlijk) attractie gegaan, man wat was dat steil! Nadat we de gezellige sfeer hadden opgesnoven zijn we gaan eten in het restaurant dat 'Aquarium' heet. Je kan het al raden: we zaten precies in een aquarium. De accomodatie was echt super chique! Het was er uiteraard ook heel lekker (zoals bijna altijd). Tasja kreeg haar eerste doggybag mee, de restjes die je niet op krijgt, krijg je gewoon mee naar huis. 's Avonds moesten we nog een 45tal minuten rijden, het was dus vrij laat als we in ons bed lagen. We waren de tweede dag op rij kapot
Laughing

De rest is voor een andere keer mensen

Liefs,

Sara

XXX

Foto's vinden jullie nog altijd op volgende link:

https://picasaweb.google.com/111641160034048273336

Reacties

Reacties

Marjan

Hahaha, ik zie u al sukkelen in de stad en het verbaast me niets dat je Ken niet kon volgen op de luchthaven :D. Sowieso mooi om te zien :D.

Ik wil ook wel foto's zien van uw pottenbakken!

x

Marjan

Ik zie de foto's nu pas, leuk!!

Nele

Spreeuwie toch, ik moet altijd lachen als ik u verhalen lees! :D
Soms zou ik graag een vliegje in Houston zijn!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!