Sara-en-Ken-naar-Houston.reismee.nl

Laatste weekend van onze eerste maand

Hi folks!

Vorige week hebben we niet veel speciaals gedaan. Onze avondjes thuis in de zetel of de fitness doorgebracht , kan ook eens deugd doen!

Op het einde van de week heb ik nog een kinderdagverblijf gevonden waar ik vrijwilligerswerk mag gaan doen. Ik heb later die dag (donderdag) wat papierwerk geregeld zoals een stempel gaan afhalen bij de bank, documenten invullen, vertaling van mijn diploma laten kopiëren... Vrijdag gingen ze mij terugbellen maar dit gebeurde niet. Blijkbaar had die mevrouw mijn gsmnummer niet meer. Tot op vandaag heeft ze nog niet teruggebeld (nadat ik haar had gecontacteerd). We'll see...

Vrijdagavond zijn Ken en ik naar de cinema van Deerbrook Mall gereden. We zagen de film 'Abduction'. Hele goeie film! De cinema bevond zich dus in een winkelcentrum, wat op zich niet vreemd is. De winkels waren nog open, dus we konden daar nog wat rondlopen. Gezellig!! We dronken een smoothie die een milkshake bleek te zijn en gingen onze ticketjes kopen. Eerst duizend eettentjes gepasseerd, komen we aan in de gang van de cinema met alle deuren naar de zalen. Komen we daar nog 2 grote kramen tegen om eten en drinken te kopen. En de extraboter dat ze op hun zoute popcorn (vind ik ook niet lekker

Laughing
) spuiten uit van die grote tapkranen, vind ik echt vies. De zaal was veel groter dan in België maar het scherm was ongeveer even groot. De zaal zat helemaal niet vol. Er liep ookeen mama rond met echt een klein baby'tje dat de hele film heeft geweend telkens als die mama ging zitten. Just great!Tijdens een scène wanneer de acteurs iets stiller begonnen te spreken,begon de hele zaalonder elkaar te praten enwas erveel rumoer. Heel raar eigenlijk
Laughing
.Gedurende de hele film liepen mensen af en aan, in en uit de zaal. Ook wel anders dan bij ons. Wat heel enerverend was, alle geuren: taco's, frieten, kip... We werden er een beetje misselijk van
Wink
. Anyway,wat anders dan bij ons maar het was wel een leuke avond!!

Zaterdag was een chill dagje. We hebben wat gechilled, dingen in orde gebracht, geskyped,mijn auto teruggebracht en wat in de zon gelegen. 's Avonds hebben we op ons terras gegeten en hebben we van een mooie zonsondergang genoten. Terwijl dat we daar zaten, hebben we meer tien vliegtuigen over zien vliegen. We zitten echt wel dichtbij de luchthaven

Laughing
. 's Avonds zijn we iets gaan drinken in Goode's Armadillo Palace. Een echte Texaanse bar blijkbaar. Er was die avond een optreden van een countryband en er waren mannen en vrouwen met boots en cowboyhoeden aan
Cool
. Echt zalig om te zien! De sfeer was echt gezellig in die bar. Verder ga ik er niet over uitwijken, want we gaan onze bezoekers hier waarschijnlijk eens mee naartoe nemen.

Zondagochtend werden we rond 9u gewekt door skype. We werden live uitgezonden op groot scherm tijdens de babyborrel van mijn metekindje Matisse. Die moment was het 16u in de namiddag en het feestje was al volop aan de gang. Leuk om iedereen samen te zien. Daarna vertrokken we voor een picknick, wat geschiedenis en een strandbezoekje. Eerste stop was San Jacinto en the battleship. We hebben dit niet tot in het detail bezocht, dit gaan we zeker doen met mijn papa die dit waarschijnlijk heeeeeeeeeeeel interessant gaat vinden

Wink
. Tweede stop was ergens aan het water enaan een klein pretparkje!? Iets met waterfront geloof ik. Daar hebben we onze picknick opegeten (in de auto want derbuiten was het té warm). De laatste stop was in Galvestonaan het strand. Echt zalig veel wind en de temperatuur was zeer goed te verdragen. De zee was zalig warm en de golven waren superleuk, haha. Jammer dat ik mijn zwemband niet bij had
Frown
. Het zout deed wel verschrikkelijk veel zeer aan mijn hals, en ik heb er nu blijkbaar uitslag van?! Weird! En dan een serieus tripje naar huis...

Maandagavond was mijn topavond!! Mijn favoriete band speelde hier in Houston. We reden naar de Woodlands Pavilion, zagen een te lang voorprogramma van My Chemical Romance en dan eindelijk.... Hier droomde ik tien jaar geleden al van! Ik vond het echt te bangelijk voor woorden en voelde me precies terug 16 al zingend in mijn kamer

Laughing
.

Vandaag, dinsdag, had ik een jobinterview bij die cupcakebakkerij. Het zag er echt superchic uit. Na een zeer kort gesprekje mocht ik een cupcake uitkiezen en vertrok ik met 'the yellow cab' terug uit Uptown Park richting ons appartement.

Zo dit was weer een update van ons Amerikaans avontuur.

Hopelijk hebben jullie er wat aan!

See ya

X

Foto's zijn ook geupdate

Reacties

Reacties

Marjan

Leuk, die uitgebreide verslagen :).
'k Heb door u zin in een cupcake! :)
Geniet nog maar goed na van Blink182 en hou ons op de hoogte van waar je nu gaat werken, ben benieuwd!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!