Sara-en-Ken-naar-Houston.reismee.nl

Eerste week in Houston

Onze eerste week is al voorbij. Tijd voor een update van alles wat we hebben gedaan/ gezien/ meegemaakt...

De eerste werkdag van Ken was goed verlopen. Het is op een half uurtje rijden van ons appartement. De foto's van het gebouw kunnen jullie bekijken op onze picasapagina. Hij wist niets van de dresscode die werd gevolgd, dus stond hij daar ineen outfit die hij in België ook draagt om te gaan werken (jeans en een hemdje). Het is blijkbaar de gewoonte dat je enkel op 'casual friday's' een jeans draagt. Opdracht: nieuwe broeken gaan kopen!

Dinsdagmiddag werdKen al uitgenodigd om mee te gaan lunchen, good start! Vrijdagmiddag werd dit nog eens overgedaan. Dinsdagavond was het happy hour in een bar, dus meneer kon daar ook al mee naar toe

Laughing
. Het is wel super dat ze direct zo vriendelijk zijn! 's Avonds zijn we nog gaan sporten en dan was de dag al voorbij.

Woensdagvoormiddag ben ik terug gaan fitnessen en 's namiddags heb ik een paar uurtjes in de zon gelegen. Het weer was wat draaglijker dan de dagen ervoor. Het was een genietdagje

Laughing
. 's Avonds zijn we naar de mall gereden om bij Macy's een 'geklede' broek te kopen om te gaan werken. Daarna zijn we naar de luchthaven gereden om te regelen dat ik ook met onze huurauto mag rijden.Cruisen maar
Cool
! Na al het geregel zijn we naar het werk van Ken gereden zodat ik de weg een beetje leer kennen. Ik ben teruggereden, voor de eerste keer op de highway (My way on the highway!)! Na deze lange avond waren we blij dat we thuis waren en ons eindelijk in de zetel konden ploffen.

Donderdagavond zijn we gaan fitnessen en hebben we voor de rest niet veel gedaan.

Vrijdag heb ik, zoals de rest van de week, vanalle kleine dingen geregeldsamen metde dagdagelijkse taken die ik in België ook doe. Maar ik ben ook naar de Walmart geweest voor onze wekelijkse boodschappen. Dit is een echte work-out! In deze HITTE duizend zakjes naar het tweede verdiep dragen, puffen hoor! Ik ben ook naar een day-care (kinderdagverblijf) gereden om te vragen of ze hulp konden gebruiken. Maar ze mogen blijkbaar niemand aannemen uit veiligheid. Ik heb enkele bruikbare tips gekregen en ben naar een tweede adres gereden. Maar dat vond de gps niet, jammer. Deze week zal ik mijn lijst verder moeten afwerken. 's Avonds zijn we gewoon thuis gebleven.

Zaterdag zijn we vroeg opgestaan en hadden we een drukke dag voor de boeg. Rond 11u zijn we naar een outlet gereden, dat adres had een collega van Ken ons aangereden. Het was er echt super!! Uiteindelijk hebben we daar 7uur doorgebracht

Laughing
. Ik had het volledig naarmijn zin, Ken de laatste uren iets minder
Wink
.(Marjan, ze hebben daar ook een Forever 21, Loft => van onze slippers en het bijna flauwvallenincident in NY :-D) We kunnen weer voort. (voorlopig dan toch
Wink
) 's Middags hebben we daar geluncht en tijdens het shoppen zijn we langs de Starbucks gepasseerd! Het heeft zaterdag ook voor de eerste keer geregend. Maar uiteraard bleef het warm en duurde deze bui niet lang.'s Avonds zijn we gaan fitnessen en daarna (rond 11uur !!) zijn we op zoek gegaan naar een eettent. Dat bleek niet zo eenvoudig te zijn omdat bijna alles vrij vroeg sluit (buiten de dingen die 24uur open zijn). Uiteindelijk hebben wetochnog iets gevonden. HotBiscuit is een typische movie-eettent. Je kon er 24uur ontbijten, en er waren dus wel degelijk mensen die kwamen ontbijten om 12u 's avonds. Ken had beef fajitas, heel lekker volgens hem. Mijn eten was iets Italiaans, maar niet zo geslaagd. Volgende keer beter
Laughing
! Demensen die er werkten waren super vriendelijk, je voelt je er onmiddellijk kind aan huis. Ook de mensen die er komen eten zijn super vriendelijk. Zo zei ik tegenKen: 'Ik ga eens naar de WC voor dathet eten er is, waar zou dat kunnen zijn?' Plots antwoordde er een meneerachter ons dat deWC's in de hoek waren. Geweldig!

Zondag hebben we heel lekker ontbeten: eitjes, toast,fruitsap, yoghurt... alles er op en eraan :-D! We hebben picknick gemaakt (ook met alles er op en eraan

Wink
) en zijn naar het park gereden in Houston (Hermann Park). Het was heel warm! We hebben door de Japanse tuin gewandeld, hebben duizend (tamme)eekhoorns gezien. Vanaf het moment dat we onze boterhammen bovenhaalden sprongen er eekhoorns op de bank en kwamen naar onze rugzak toegerend. Dat was verschieten!!! Ken wou een foto trekken en stond daar heel grappig met al dat eten en een open rugzak, ik meters verder al roepend en stampend naar die dieren, met een open flesje water en doosjes eten in mijn handen. Ik vond het geen moment om foto's te trekken, ik wou gewoon weg
Laughing
. Uiteindelijk hebben we het aan één moedige man te danken, dat jullie deze klaar-om-aan-te-vallen-eekhoorns nukunnen bewonderen
Cool
. Achteraf gezien, een hilarisch moment
Laughing
. Vandaar dat er tussen het groen geen mensen aan het picknicken waren. We hebben dan maar vlak aan de parking onze boterhammen opgegeten.We zijn langs het wetenschapsmuseum gewandeld en hebben gezocht naar de zoo, maar vonden hem niet direct. We hadden er snel genoeg van (typisch ons) en zijn naar een collega van Ken gereden. Hij had ons uitgenodigd om bij hem en zijn vrouw naar het Amerikaans Football te komen zien. Da was echt super gezellig! Jenna had nachos voorzien met salsa en kaassaus. Echt heel lekker! Ze hebben ons enkele dingen verteld over football. Het team van Houston, The Texans zijn gewonnen. We hebben vooral de game van het team van Dallas gezien, dat zijn the Cowboys, zij zijn ook gewonnen. Neal en Jenna hebben ons, wanneer we naar huis gingen, gezegd dat we ze altijd mogen bellen, langskomen en ze zeker iets willen gaan eten samen (hoe kan het ook anders: eten, eten, eten hier
Laughing
). Dus dat zullen we zeker eens doen! Ahja en de eerstedrie muggenbeten zijn een feit (Sara: 2, Ken: 1). Valt nog mee vind ik, had het erger verwacht.

Vandaag (maandag 19/9) blijf ik thuis, er komt iemand langs om naar ons strijkijzer te kijken dat serieus lekt. Straks gaan we eens kijken naar iets waar Ken al van in België over bezig is. KO Boxing

Cool
, we gaan informatie vragen en ons waarschijnlijk inschrijven. Ze geven er ook zumba en van die dingen, goed als B-plan voor mij
Wink
. Vannacht om 5uur schoten we allebei wakker. Het donderde en bliksemde kei hard. Ik was echt hard verschoten en was bang, haha. Al een geluk lag er iemand naast mij die in alle omstandigheid zijn kalmte bewaart. Ik kon weer gerust gaan slapen met mijn hoofd onder het laken en een stevige arm over mij.

Deze week staat er nog niet veel op het programma: een auto zoeken voor Sara (zaterdag moeten we onze huurauto terugbrengen. Sara gaat werk zoeken.

Volgende week maandag gaan we naar het concert van Blink 182, hier in Houston! Dat is voor mij echt één van de dingen die ikaltijd al eenswou doen. Daar droom ik al van toen ik 16 jaar was. Deze groep behoort echt tot mijn map geëtikketteerd als 'jeugdsentiment'

Laughing
. Echt zalig!!

Voilà, dat was het zowat. Bedankt voor jullie reacties! En laat ze maar komen :-) Da's echt leuk!

Er zijn nog wat foto's toegevoegd aan ons album 'september'.

Liefs,

Sara

Reacties

Reacties

Hilde M

Hey Sara'ke,

Echt super om jullie avonturen te lezen, ik zie je daar al staan gillen in da park met je bokes! :-) het is echt nen andere wereld he, en vooral een andere mentaliteit...
Leuk dat de mensen zo lief zijn en dat je weet dat er mensen zijn waar je op kan rekenen als er eens iets is...! tot later he!
x

Marjan B

Haha, ik moet echt lachen met sommige dingen (gij die wegloopt en vindt dat er geen foto's getrokken moeten worden en de herinnering aan de Loft-winkel :D hahaha).

Ik wil ook wel naar die outlet precies!

Blij te horen dat het jullie daar goed gaat. Succes met de zoektocht naar vrijwilligerswerk, go go go!

x

ps: zoek de dt-fout in jouw verslagje (sorry, maar ge kent mij: dat laat ik niet voorbij gaan ;) )

Marjan B

En ohja, Blink182...eindelijk joh! Gij wilt dat echt al miljoen jaar. Geniet ervan en laat u maar gaan :)

Céline

Hey Spreeuwie en Jack!
ik kijk elke keer uit naar de moment dat ik een mail krijg dat er een nieuw verhaal op jullie site staat! :-)
En zo te zien hebben jullie het er wel naar je zin hé, al super leuke dingen gedaan zo te lezen en er zullen er nog héél veel volgen denk ik! :-)
Geniet er van en nog veel succes daar hé!
Tot de volgende! XXX

Sara

Heeey allemaal!
Merci voor jullie leuke reacties :-). Ik heb de dt-fout gevonden en nog een andere typfout Marjannie :-). Was de dt-fout bewaart en niet bewaard ?

xxx

Annelies V

Hoi liefste zoetie!

Wat een uitgebreid verslag, echt super om te lezen!
De situatie met de eekhoorns zie ik levendig voor mij, haha!

xxx

Michèle

Wow awesome zeg!
En haha owv die eekhoorns :').

En ik ben jaloers dat jij Blink 182 gaat zien :O. Jeugdsentiment ftw!

Veel succes met het vinden van een job btw!

xx

Marjan B

Correct! :)

korka

zoveeel sporten is schadelijk voor je gezondheid he!

nico

Leuke berichtjes, Zijn jullie daar eigenlijk op vakantie en hoelang?

Sara

Heey Nico,

Bedankt voor je reactie. Wij zullen hier 6 maanden blijven voor het werk van mijn vriend.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!