Sara-en-Ken-naar-Houston.reismee.nl

Eerste weekend zit er op!

Heeey,

Ons eerste weekend is voorbij gevlogen! Het was een rustig weekend, zo hadden we voldoende tijd om even te bekomen.

Op onze eerste dag zijn we op zoek gegaan naar de Walmart. We kwamen terecht in een winkelcentrum, waar ze geen supermarkt hadden. Er waren wel veel dingen om te eten, maar niet echt deftig. Er waren superveel winkels en ook een cinema in het winkelcentrum. (Sissie: er is ook een GAP kids winkel voor Matisse

Wink
)

Zaterdagavond zijn we op aanraden naar Midtown gereden en hebben we in een gezellige bar iets gedronken. We zijn wel langer onderweg geweest dan dat we daar hebben gezeten, maar we vonden niet onmiddellijk iets

Tongue out
. Onderweg naar huis ben ik in slaap gevallen, het was een vermoeiende dag.

Zondag zijn we nog eens naar de Walmart gereden om terug inkopen te gaan doen. Nu hebben we hopelijk alles om een hele week verder te kunnen. Ken heeft coca cola zero met cherry smaak gekocht, typisch

Laughing
. Het is veel te zoet naar mijn smaak! We hebben in de Radioshack twee goedkope gsms gekocht zodat Ken en ikelkaar kunnen bereiken. Het duurde daar verschrikkelijk lang voordat we alles hadden. De verkoopster had ook iemand betrapt die aan het stelen was. Een hele rare situatie allemaal
Surprised
. We hebben in de wijk achter ons appartement ook wat rondgecruised en ik heb ook wat geoefend om te rijden. Onze huurauto is een automatique dus wel even wennen. Daarna zijn we doorgereden naar het werk van Ken. We zijn de weg gaan verkennen zodat hijhet min of meer weet zijn. 's Avonds zijn we wat gaan sporten en dat deed deugd! Ik heb hier ook voor het eerst gewassen en gedroogd. Conclusie:grappige wasmachine en droogkast
Laughing
! Alles maakt hier veel lawaai: vaatwasser, droogkast, wasmachine, airco... Het was nogal een symphonie gisteren
Laughing
. We wassen best niet wanneer we naar tv willen kijken!

Ondertussen zijn we ook al enkele keren op stap geweest zonder water, dit is dan echt afzien. We hebben continu dorst, we drinken echt superveel water. We voelen ons uitgedroogd en krijgen hoofdpijn van de airco's overal (overal waar je binnen bent is er airco: auto, winkel, thuis...). Het is hier echt heel warm, er zijn zelfs borden langs de weg waarop staat dat het extreem warm is en er zo branden kunnen ontstaan. Tot hier toe is het wel zalig dat de zon zoveel schijnt

Cool
, zeker met de verschrikkelijk slechte zomer die we achter de rug hebben!

Vanmorgen is Ken voor het eerst gaan werken. Ik ben benieuwd hoe het geweest is. We houden jullie ook zeker op de hoogte. Vandaag ga ik nog wat scholen enzo contacteren die mij hebben terug gemaild om een afspraak te maken zodat ik eens kan langs gaan. Ik kijk er al naar uit!!

Volgens mij gaan we hier nog wat Spaans leren, want bijna alles staat geschreven in twee talen. Er zijn heel veel Mexicanen in de buurt waar wij wonen. Waarschijnlijk niet alleen hier

Laughing
maar over heel Houston.

'Everything is bigger in Texas' klopt wel, zo zijn er pakken cornflakes zo groot als pakken hondenkorrels van 5 kg ofzo. Ons water kopen we ook in bussen van ca 4L. We verschieten elke keer weer

Surprised
.

Ik ga jullie laten! Tot de volgende,

Sara

Reacties

Reacties

annick

leuk om jullie eerste avonturen te lezen. Geniet er nog van grtz

Steltral

Hey, geniet er nog van en hou ons op de hoogte!!!

Mvg

Korka

Als je nog electronica nodig hebt ga zeker eens naar Best Buy: goede uitleg, goede producten en goede prijzen....

De airco geraak je snel gewoon hoor..voorlopig overal een tuitje meenemen! Voor ons was het hier wennen..NERGENS AIRCO!

Geniet nog maar van Texas(onze tweede thuis) voor je't weet zijn jullie ook echte Texanen( Howdy y'all!)

xx
Korka

Sara/Spreeuw

Danku allemaal :-)
Merci voor de tips Korka! Eeen truitje nemen we idd overal mee, na een tijdje kan het met airco inderdaad frisser worden. Nergens airco, dat kan ik me niet inbeelden dat is pas afzien! We genieten er echt van!Het is hier echt geweldig :-)!
XXX

Claesen Fia

Hoi Sara,
bij ons zijn de lessen terug begonnen, wel spijtig dat je er niet meer bij bent... Maar ik ben er zeker van dat het daar allemaal wat leuker is. ;-)
Geniet van elk straaltje zon en stuur af en toe eens ééntje door hé;
Groetjes Fia

Sara

Hoi Fia,

Leuk dat je een berichtje stuurt :-)! Heb afgelopen woensdag aan jullie gedacht. Voor jullie zit het er ook bijna op he ;-) Dat vliegt voorbij en voor dat je het weet hebben jullie je diploma in handen! Doet dat nog goe daar in't CVO en succes met je stages enzo...
By the way, ben je ergens kunnen starten 1 september?
Groetjes aan de rest van de klas.

Liefs,
Sara

Hilde Melis

Hoi Sara,

Leuk om jullie avonturen te volgen! Ben zelf als ik 21 was met een vriendin op reis geweest in Amerika en was ook danig onder de indruk van alles daar....fijn dat jullie nog mooi weer hebben, hier is het verschrikkelijk. Op school alles goed alleen megadruk!
Hou jullie goed en tot snel!
xxx

Sara

Heeey Hilde!
Bedankt voor je reactie, da's echt leuk :-).
Dat het op school druk is, kan ik me wel inbeelden. September en juni zijn altijd chaotisch, druk en vermoeiend :-). Veel succes nog en de groetjes aan iedereen!
Naar waar ben jij toen op vakantie geweest? Ik ben enkel nog maar in NY geweest.

Liefs,
Sara xxx

Leen Verbruggen

Ha, ik begin er wat in thuis te geraken in de 'blog-werled'
Super om je verhalen te lezen. Zo te zien een hele ervaring ginder! Nog veel plezier!

Groetjes,
Leen en the twins :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!